سازمان ملی سنجش از وزارت علوم جدا نمی‌شود



رئیس سازمان سنجش گفت: تشکیل سازمان ملی سنجش به معنای جدایی از وزارت علوم نیست بلکه قرار است با وزارتخانه‌های بهداشت، علوم، آموزش و پرورش و کار همکاری داشته باشیم.
  
  
به گزارش صبح ساحل، اولین نشست خبری سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با حضور عبدالرسول پورعباس و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.


پور عباس ضمن تشکر از رئیس جمهور گفت: پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در گام دوم هستیم و قرار است اتفاقات گسترده‌ای رقم بزنیم.

وی افزود: گسترش قابل توجهی از نظر کمی داشتیم. با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گام‌های اساسی برداشته شده است. اعتبار سنجی کیفیت و رتبه‌بندی باید به گونه‌ای باشد تا از نظر بین‌المللی قابل رقابت با مراکز مشابه باشد.

سرپرست سازمان ملی سنجش تاکید کرد: تشکیل سازمان ملی سنجش به معنای جدایی از وزارت علوم نیست بلکه با وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و آموزش و پرورش و وزارت کار همکاری داشته باشیم.

پورعباس با تقسیم بندی فعالیت سازمان ملی سنجش افزود: سازمان ملی سنجش دو بال دارد که یکی ارزشیابی داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها است و یا گواهی کفالت در حوزه فنی و حرفه‌ای را از سازمان سنجش می‌گیرند که در این بخش تجمیع کامل از سوی سازمان ملی شکل خواهد گرفت همچین تعامل گسترده‌ای با دستگاه‌هاس مجری خواهیم داشت.

وی افزود: بال دوم سازمان ملی سنجش مربوط به مسئولیت آن در بحش ارزشیابی و پایش کیفیت که را دنبال خواهیم کرد.

پورعباس با اشاره به نقش مهم این سازمان گفت: سند تحول آموزش و پرورش و سند راهبردی وزارت علوم، سازمان سنجش به عنوان دستگاهی که رصد و راستی آزمایی می‌کند فعالیت‌های این حوزه را پیگیری می‌کند و آینده کشور با این سازمان آینده روشن تری خواهد بود

وی  از استقرار این سازمان طی ۶ماه آینده خبر داد و گفت: کمتر از ۶ ماه آینده سازمان ملی سنجش مستقر می‌شود و این سازمان به شکل هیات امنا اداره خواهد شد همچنین رئیس جمهور درغیاب ایشان معاون اول رئیس جمهور و با حضور متخصصین از جمله افراد فعال در سازمان ملی سنجش هستند

رییس سازمان ملی سنجش با اشاره به ردیف بودجه این سازمان گفت: بودجه سازمان عمومی و اختصاصی است که از کمک‌های مردمی هم استفاده خواهد کرد
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها