بلیط قطار داخلی برای خارجی‌ها گران شد



فروش بلیط قطار برای اتباع خارجی از امروز با نرخ متفاوت صورت می‌گیرد.

  •   

به گزارش صبح ساحل، شرکت‌های ریلی پس از کش و قوس‌های فراوان برای فروش بلیط مسافری به اتباع خارجی، نرخ متفاوتی در نظر گرفتند.

مدتی پیش شرکت‌های ریلی فروش بلیط قطار به مسافران خارجی را متوقف کردند. آژانس‌های گردشگری ضمن اعتراض به این موضوع، بلیط‌های مورد نیاز خود در این زمان را به‌صورت آفلاین و از دفاتر فروش خریداری می‌کردند.

به‌تازگی فروش بلیط برای اتباع خارجی به‌صورت آنلاین دوباره برقرار شده اما این بار قیمت متفاوتی برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده است. سایت‌های فروش بلیط نیز در صفحات فروش خود پیام هشدار نسبت به خرید بلیط برای اتباع خارجی درج کرده و نوشتند که بلیط برای ابتاع خارجی حتما باید با گزینه اتباع خارجی (با قیمت بالاتر) خریداری شود.

دو نرخی شدن بلیط قطار

تفاوت قیمت بلیط قطار برای اتباع ایرانی و خارجی

بررسی‌های کجارو نشان می‌دهد به‌طور مثال در خط پرتردد تهران به مشهد بلیط مشابه قطار، اختلاف قیمت ۴۰۰ هزار تومان بین اتباع ایران و خارجی دارد. در حال حاضر بلیط هر نفر در کوپه ۴ نفره قطار زندگی رجا برای اتباع ایرانی ۷۹۰ هزار تومان و برای اتباع خارجی ۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در مسیر تهران به یزد بلیط قطار پردیس رجا برای اتباع ایرانی ۴۴۰ هزارتومان و برای اتباع خارجی ۶۶۰ هزار تومان قیمت خورده است. این مسیر یکی از مسیرهای مورد استفاده آژانس‌های گردشگری برای گردشگران خارجی است.

همچنین بلیط قطار ارگ جوپار در مسیر تهران به بندرعباس نیز اختلاف قیمت ۳۰۰ هزارتومان بین بلیط برای ایرانی‌ها و خارجی‌ها دارد.

ضرر زدن به آژانس‌های گردشگری

مدیر یکی از آژانس‌های گردشگری فعال در گردشگری به «کجارو» می‌گوید:

تدوین دو نرخ برای خدمات گردشگری بارها مورد بحث بوده است. در حالی که دولت تاکنون مانع دو نرخی شدن خدمات خصوصی در حوزه گردشگری از جمله قیمت هتل‌ها شده اما به نظر می‌رسد پس از قیمت بلیط موزه‌ها، دولت در حال دو نرخی کردن باقی خدمات شرکت‌های وابسته به خود است. اتفاقی که ضرر آن به بازار گردشگری و آژانس‌های فعال در این حوزه زده خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها