تیم ملی موتای ایران حضور در مسابقات جهانی را از دست داد



سفارت یونان برای اعضای تیم ملی موتای ایران روادید صادر نکرد تا ملی پوشان ایران حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ را از دست بدهند.

                         

به گزارش صبح ساحل و به نقل از مهر، رقابت‌های موی تای قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۴ در حالی قرار است از روز یازدهم خرداد ماه به مدت ۱۱ روز به میزبانی شهر پاتراس یونان برگزار شود که تیم ملی ایران به دلیل کارشکنی علنی سفارت این کشور، فرصت حضور و مدال آوری در این رویداد مهم را از دست داد. با وجود اعتراض و پیگیری جدی انجمن موی تای ایران و واکنش و قول مساعد فدراسیون بین المللی موی تای در همین خصوص، مشکل رفع نشد و سفارت یونان در تهران آب پاکی را روی دست تیم ایران ریخته و از صدور روادید برای همه نفرات اعزامی خودداری کردند.

پس از ثبت نام به موقع اعضا تیم ملی موی تای ایران و ارسال اسامی و نامه‌های لازم از سوی فدراسیون بین المللی موی تای به سفارتخانه یونان، تمامی نفرات در وقت مقرر در محل سفارت حاضر شده و همه مراحل اخذ روادید را با موفقیت پشت سر گذاشتند؛ با این وجود سفارت این کشور با غیر قابل اعتماد خواندن توجیه سفر کاروان موی تای ایران به یونان، برای هیچ یک از نفرات ویزا صادر نکرد تا با این کارشکنی خسارت مادی و معنوی بسیاری را به این تیم وارد سازد.

در مورد پشت پرده‌های این کارشکنی ذکر همین نکته بس که یونان و رژیم اشغالگر قدس امروزه از روابط دیپلماتیک عالی برخوردار هستند و یکدیگر را متحد می‌دانند. هر دو کشور در سازمان امنیت و همکاری اروپا و اعضای اتحادیه مدیترانه، سازمان تجارت جهانی و سایر سازمان‌های بین‌المللی شریک هستند. رژیم صهیونیستی دومین واردکننده بزرگ محصولات یونانی در خاورمیانه است.

موضوع قابل تأمل آنکه، همین سفارتخانه درست ۶ ماه پیش و در شرایطی که رژیم صهیونیستی برخلاف مسابقات جهانی پیش رو، در رقابت‌های آزاد مدیترانه به میزبانی یونان غیبت داشت، بدون مانع تراشی اقدام به صدور روادید برای همه نفرات تیم اعزامی کشورمان کرده بود! پرسش اینجاست اگر ورزش سیاسی نیست پس چرا یونان دید غیر ورزشی به این قضیه دارد و حرف و عمل آنها زمین تا آسمان متفاوت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها