هرمزگان پیشرو در پرورش ماهی در قفس



مدیرکل شیلات هرمزگان، این استان را پیشگام و قطب پرورش ماهی در دریا عنوان کرد و گفت: پرورش ماهی در قفس گامی موثر از دولت سیزدهم در جهش تولید هرمزگان است.

      

به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی روز سه‌شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت پرورش ماهی در قفس هرمزگان، استفاده از ظرفیت آب دریا، استفاده نکردن از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت‌های آب شیرین، نداشتن نیاز به سرمایه گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ۱۰ ماهه، طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهم ترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

وی ضمن اهمیت بررسی مستمر مسائل و مشکلات استخرهای پرورش ماهی در قفس در راستای رفع مشکلات و افزایش تعامل در راستای تولید پایدار ، بیان کرد: تولید بالا نسبت به سایر روش های پرورشی، پایین بودن هزینه‌های ثابت نسبت به سایر روش‌های متداول و تنوع گونه‌ای و همچنین امکان استفاده از گونه‌های مختلف پرورشی در قفس از دیگر مزایای پرورش ماهی در قفس است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت های خوب و مستعد پرورش ماهی در قفس استان اظهار کرد: بدون شک استان هرمزگان با بهره گیری از شعار سال می تواند در بازه زمانی چند ساله پیش رو جهش تولید خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس ایجاد کند.

بارانی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس نیز مانند دیگر فعالیت های شیلاتی استان هرمزگان از محورهای مهم توسعه و رونق اشتغال، اقتصاد و تولید است، عنوان کرد: میزان استخرهای پرورش ماهی در قفس استان طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

نشست بررسی آخرین وضعیت پرورش ماهی در قفس هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، معاون آبزی پروری شیلات استان، روسای شیلات شهرستان ها و جمعی از مسئولان و بهره برداران شیلاتی برگزار شد؛

و در این نشست مسوولان و کارشناسان به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها