سه پارادوومیدانی‌کار به ترکیب اعزامی پارالمپیک پاریس اضافه شدند



انجمن پارادوومیدانی با لحاظ کردن نتایج و عملکرد ورزشکاران شرکت‌کننده در رقابت‌های قهرمانی کشور که زیر نظر IPC برگزار شد، سه ورزشکار را در ترکیب تیم اعزامی به پارالمپیک پاریس قرار داد.

                                                                    

به گزارش صبح ساحل، سی و هشتمین دوره رقابت های پارادوومیدانی قهرمانی کشور همزمان در دو بخش مردان و زنان زیر نظر زیر نظر «طارق» دبیر کل اماراتی کمیته پارالمپیک آسیا (APC) و نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) در تهران برگزار شد.

به گفته علی اصغر هادی زاده سرپرست انجمن پارادوومیدانی، ۲۶۶ ورزشکار در بخش مردان و ۱۸۹ ورزشکار در بخش زنان برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کردند. ۲۶ نفر هم برای کلاس بندی وارد مسابقات شدند. بدین ترتیب در مجموع این دوره رقابت های قهرمانی کشور با حضور ۴۵۲ نفر برگزار شد.

وی تاکید دارد که مسابقات قهرمانی کشور به تایید نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک رسید ضمن اینکه بر اساس نتایج به دست آمده، سه نفر وارد ترکیب تیم ملی برای اعزام به بازی های پارالمپیک پاریس شدند.

علی اصغر هادی زاد در مورد این رقابت ها گفت: مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی کشور حکم انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی های پارالمپیک را داشت. این رقابت ها در شرایطی برگزار شد که پارادوومیدانی صاحب ۱۸ سهمیه (شامل ۱۲۳ سهمیه در بخش جانبازان و توان یایان و ۶ سهمیه در بخش نابینایان و کم بینایان) برای بازی های به دست آورده است. بنابراین نتایج این رقابت ها برای تعیین برخی نفرات اعزامی به پاریس لحاظ شد به خصوص که مجموع مسابقات توسط نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک هم تایید رسمی شد.

سرپرست انجمن پارادوومیدانی با اشاره به شکسته شدن یک رکورد در رقابت های قهرمانی کشور خاطرنشان کرد: پرستو حبیبی در این رقابت ها موفق به جابه جایی رکورد آسیا در ماده پرتاب کلاپ شد.

هادی زاده تصریح کرد: با توجه به نتایج ثبت شده در مسابقات قهرمانی کشور، سه نفر وارد ترکیب تیم ملی برای اعزام به بازی های پارالمپیک شدند. علی الفت نیا (پرش طول)، مصطفی ماریان (پرتاب وزنه) و پرستو حبیبی (پرتاپ کلاپ) نفرات منتخب هستند. پیش از این هم از حضور در مسابقات جهانی ژاپن و فرانسه حضور ۹ نفر در ترکیب تیم اعزامی به پاریس قطعی شده بود.

به گفته وی، سعید افروز، یاسین خسروی، صادق بیت سیاح، علی اصغر جوانمردی، امان الله پاپی، علیرضا مختاری، حامد امیری، هانیه متقیان و الهام صالحی نفراتی هستند که پیش از این بر اساس سهمیه های به دست آمده، وارد ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی های ۲۰۲۴ پاریس شده بودند.

سرپرست انجمن پارادوومیدانی گفت: در بخش نابینایان و کم بینایان هم تکلیف ۶ سهمیه و نفرات اعزامی بر اساس آن مشخص شده است که از طرف مسئولان مربوطه باید اطلاع رسانی شود.

هادی زاده خاطرنشان کرد: فعلا اعزام ۱۸ ورزشکار پارادوومیدانی کار به بازی های پارالمپیک قطعی است اما احتمال اینکه چند سهمیه جدید هم به این تعداد اضافه شود، دور از ذهن نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها