امام جمعه بستک در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مطرح کرد؛

رونق کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ کتابخوانی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی



امام جمعه بستک در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مطرح کرد: با برگزاری برنامه های فرهنگی، بر رونق کتابخانه های عمومی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیافزائیم.

 

به گزارش صبح ساحل، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بستک با حضور«فرشاد محمدی»، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، «حجت الاسلام حسین جهانگیری»، امام جمعه شهرستان،«محمد جلالی»، فرماندار بستک و جمعی از اعضای انجمن در محل فرمانداری شهرستان بستک برگزار شد.
فرشاد محمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان اظهار داشت: کتابخانه های عمومی به عنوان مهترین پایگاه اجتماعی در منطقه خود شناخته می شوند که علاوه بر وظایف سنتی خود، خدمات فرهنگی گوناگون را در قالبهای مختلف از جمله برگزاری مسابقات فرهنگی، کارگاههای مشاوره، پیک کتاب و ...برای عموم مردم اجرا می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نیاز سنجی های انجام شده، اقبال مردم به سمت کتاب و کتابخوانی افزایش پیدا کرده است و محیط کتابخانه های عمومی فضای بسیار خوبی را برای تمام اقشار با نیازهای متفاوت بوجود آورده است.
در ادامه این جلسه، «حجت الاسلام حسین جهانگیری»، امام جمعه بستک اذعان کرد: کتاب گنجینه ای از تفکر فرزانگان است و فرهنگ کتاب و کتابخوانی، چه پیش از اسلام و چه در فرهنگ غنی اسلامی جایگاه مشخص و مشعشی دارد و شهرستان بستک با داشتن کتابخانه های غنی و سابقه درخشان دارای جایگاه بسیار مهمی است.
وی بیان داشت: اگر چه تقویت فرهنگ مطالعه برای همه گروههای سنی لازم و ضروری است اما برای قشر نوجوان و جوان از اهمیت بیشتری برخوردار است که این مهم با اجرای برنامه های فرهنگی محقق خواهد شد و بر رونق کتابخانه های عمومی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزوده می شود.«محمد جلالی»، فرماندار شهرستان بستک با اشاره به پیشینه تاریخی شهر بستک عنوان کرد: بستک از قدیم مهد نویسندگان، مفاخر و ادیبان بزرگ بوده است و از زمانهای قدیم نیز در این شهرستان کتابخانه های مردمی زیادی وجود داشته است و نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در تحول آفرینی و ارتقا سطح فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی عمومی ممتاز است.
وی افزود:برای ارتقا فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان باید تمامی ارگان ها همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند چون تنها با تلاش یک مجموعه این امر به سختی محقق خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها