رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا

تیم والیبال جوانان ایران فینالیست شد



تیم والیبال جوانان ایران با شکست اندونزی، میزبان رقابت‌های قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال آسیا، به دیدار نهایی راه یافت تا برای چهارمین بار در تاریخ این مسابقات حریف کره‌جنوبی در فینال شود.

 

به گزارش صبح ساحل، هفتمین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال ۲۰۲۴ آسیا امروز با هشت دیدار در سورابایای اندونزی پیگیری شد.

تیم والیبال جوانان ایران در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به مصاف اندونزی میزبان این مسابقات رفت و با شکست سه بر صفر این تیم به دیدار نهایی راه یافت.

شاگردان غلامرضا مومنی مقدم در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند تا ششمین برد متوالی خود را کسب کنند.

در دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی کره‌جنوبی موفق به شکست ژاپن شد تا ضمن شگفتی‌سازی حریف ایران در فینال شود. بدین ترتیب تیم ملی والیبال جوانان ایران از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه فردا در فینال به مصاف کره می‌رود تا برای هت‌تریک قهرمانی تلاش کند.

والیبال جوانان ایران امسال هجدهمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند و ملی‌پوشان این رده‌سنی کشورمان در هفده دوره قبلی موفق به کسب ۱۲ مدال شامل هفت طلا، سه نقره و دو برنز شده‌اند که قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ از جمله این افتخارات است.

تیم‌های ایران و کره‌جنوبی تاکنون در سه دوره به فینال این مسابقات صعود کردند که ۲ بار ایران موفق به شکست این تیم شده و یک بار هم نتیجه را به کره واگذار کرده است. فینال این دوره از مسابقات چهارمین جدال ۲ تیم در فینال جوانان آسیا محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها