رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران:

برای جلوگیری از تکرار حوادثی مثل سانچی با متخلفان برخورد خواهد شد



صبح ساحل ، اقتصادی - رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این کمیسیون پرونده کشتی سانچی را بسته شده نمی‌داند، گفت که پس از دریافت گزارش‌های تکمیلی از دستگاه‌های مربوطه، گزارش قطعی کمیسیون منتشر می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

حسین هاشمی تختی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تهیه گزارش کشتی سانچی در کمیسیون عمران، اظهار کرد: در بعد حقوقی مسئولیت این اتفاق بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است که زیرمجموعه وزارت راه است و باید از نظر حقوقی پیگیر این موضوع باشد چرا که نماینده حاکمیت در مسائل حقوقی دریایی و دریانوردی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ایران، چین و پاناما هم درگیر حادثه کشتی سانچی هستند و باید موضوع را از نظر حقوقی پیگیری کنند، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که هر چه سریعتر گزارش دستگاه‌های مربوطه را در این رابطه دریافت کنیم.

این موضوع همچنین با وزارت رفاه هم ارتباط دارد از این جهت که مجموعه نفتکش به وزارت تعاون بر می‌گردد و این مجموعه باید توضیح دهد که علت این اتفاق چه بوده است؟این نماینده مجلس ادامه داد: بخشی از این حادثه مربوط به کارکنان بوده و باید این توضیحات داده شود که چرا روی کارکنان نظارت لازم وجود نداشته؟ چقدر به آنها آموزش داده‌اند؟ نحوه جذب پرسنلی که مسئولیت هدایت کشتی را بر عهده داشتند چگونه بوده و آیا کنترل وضعیت روحی و آمادگی آنها برای این کشتی با این عظمت و اهمیت به درستی انجام شده است یا خیر ؟ و آیا روی توانمندی این افراد نظارتی بوده یا نه؟. اینها سوالاتی است که باید در این رابطه به ما پاسخ بدهند.هاشمی تختی با بیان اینکه پرونده کشتی سانچی از نظر کمیسیون عمران همچنان باز است، گفت: خانواده‌های قربانیان این حادثه تصور نکنند که چون زمانی از این اتفاق گذشته ما آن را فراموش کرده‌ایم. این موضوع به فراموشی سپرده نمی‌شود و وزارت راه و رفاه باید در این رابطه پاسخگو باشند، ما هم بررسی‌های لازم را خواهیم داشت تا میزان اثرگذاری عوامل مختلف در این حادثه را بسنجیم و البته پیش از آن پیش داوری نخواهیم کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه نظارت کاملی روی پرسنل سانچی وجود نداشته، اظهار کرد: ما نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی بخصوص درباره کسانی هستیم که هدایت کشتی را بر عهده داشتند و از نظر حقوقی هم سازمان بنادر باید پاسخگو باشد. اینها نکاتی است که ما به آن ایراد داریم و به نظر می‌رسد تخلفاتی صورت گرفته و دستگاه‌های مربوطه باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با بیان اینکه کمیسیون عمران پس از دریافت گزارش‌های کامل و بررسی جزئی جعبه سیاه کشتی سانچی، گزارش خود را در این رابطه نهایی می‌کند، گفت: این موضوع رها شده و فراموش شده نیست و ما پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت تا نهایتا با متخلفان برخورد لازم انجام شود و حداقل مانع از تکرار چنین وقایعی شویم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها