وزیر نیرو اعلام کرد:

کاهش بیش از 60درصدی بارش درهرمزگان



  صبح ساحل ، اقتصادی - وزیر نیرو با اشاره به اینکه پارسال از لحاظ بارندگی، سال کم بارشی بود، گفت که هیچ مشکلی در زمینه تامین آب آشامیدنی برای مناطق کم آب و مشکل دار وجود ندارد اما شرط اصلی پشت سرگذاشتن شرایط کم آبی کشور رعایت مصرف است.

وی اظهارداشت :بارش های سال 97 وضعیت خوبی دارد اما از آنجا که وضعیت بارش ها در شش ماه اول سال آبی مناسب نبود هنوز حدود 28 درصد کمتر از سال گذشته بارش داشتیم.

رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران افزود: اگر با شتاب از بد مصرفی فاصله نگیریم حتی با وجود بازگشت بارش ها به میزان پایدار و شرایط عادی، باز هم با مشکل کم آبی مواجه می شویم که باید مردم با هوشیاری و احساس مسئولیت مشترک به ویژه در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی ادامه داد: توزیع بارش در کشور یکنواخت و همگون نیست، به طور مثال استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان نسبت به سال گذشته بین 60 تا 75 درصد کاهش بارش داشته اند.

اردکانیان بیان کرد: با وجود برخی تبلیغات منفی، چرخ تولید و توسعه در حوزه وزارت نیرو در حال حرکت است و کشور با شتاب به نصاب های خوب و مطلوب از حیث جمعیت زیرپوشش آب آشامیدنی بهداشتی و سالم می رسد.

وزیر نیرو افزود: جمعیت زیرپوشش شبکه های جمع آوری، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب نیز با شتاب در حال افزایش است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها