استاندار هرمزگان:

نیاز به راه‌اندازی كمپ درمانی معتادان متجاهر در بندرعباس وجود دارد



صبح ساحل ، اجتماعی - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: مهمترین هدف کاری نهاد‌های مختلف نظارتی استان پیشگیری از گرایش افراد و ابتلا به مصرف مواد مخدر است.

 ابراهیم فرهادی نیا در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: طرح‌های توانمند سازی دانش آموزان و خانواده‌ها با مشارکت آموزش و پرورش هرمزگان در مدارس و محلات در حال اجراست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: هرمزگان به دلیل داشتن مرز دریایی و نزدیکی به مرز‌های افغانستان و پاکستان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر در معرض خطر و الودگی مواد مخدر قرار دارد.

فرهادی نیا بیان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و توقیف اموال فروشندگان مواد مخدر در دستور کار جدی دستگاه‌های مرتبط قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از عوارض این بیماری مراکز نگهداری معتادان پر خطر در استان در حال گسترش است.

همچنین استاندار هرمزگان در این نشست بر همکاری بیشتر شهرداری بندرعباس و بهزیستی هرمزگان برای ساماندهی امور معتادان و افراد بی خانمان تاکید کرد.

فریدون همتی افزود: امسال دویست میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است که دستگاه‌های مرتبط استانی باید آن را مطالبه و طرح‌های خود را اجرا کنند.

وی ادامه داد: در امر مبارزه با مواد مخدر علاوه بر مقابله با قاچاقچیان، باید رویكرد اجتماعی داشته باشیم و از ظرفیت های آحاد جامعه جهت پیشگیری از اعتیاد بهره ببریم.استاندار هرمزگان بر لزوم جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها تاكید كرد و افزود: نیاز است كمپ و مركز مناسبی جهت درمان این افراد مبتلا به اعتیاد مواد مخدر در بندرعباس راه اندازی و پس از درمان، این افراد تحت آموزش قرار گیرند.

همتی خواستار بررسی مسائل مختلف حوزه مبارزه با مواد مخدر در كمیته های تخصصی این شورا شد و تصریح كرد: باید پیشنهادات كاربردی از سوی كمیته ها جهت تصویب به شورا ارائه شود.

وی گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر باید توسط فرمانداران در شهرستان ها نیز فعال و از تمامی امكانات در راستای تحقق اهداف این حوزه استفاده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها