مجری طرح های خصوصی شرکت برق حرارتی خبرداد:

بهره برداری از نیروگاه 160مگاواتی دربندر عباس تا دو هفته آینده



صبح ساحل ، اقتصادی - مجری طرح های خصوصی شرکت برق حرارتی گفت: بخش خصوص 1944مگاوات نیروگاه حرارتی تا قبل پیک مصرف تابستان 98 وارد مدار بهره برداری می کند.

مهدی خباز پیشه درنشست خبری گفت: دو واحد نیروگاه حرارتی 170 مگاواتی قشم ، یک واحد نیروگاه 310 مگاواتی هریس یک واحد نیروگاه 310 مگاواتی کرمانشاه ،یک واحد بخار 160 مگاواتی سیرجان ، دو واحد نیروگاه 160 مگاواتی در خرم آباد ، یک واحد 160 مگاواتی در بندرعباس و دو واحد 166 مگاواتی در غرب کارون در دست ساخت است که همه این واحدها قرار است قبل پیک تابستان 98 به بهره برداری برسد.

وی گفت: از میان این نیروگاه‌ها یک واحد 160 مگاواتی دربندر عباس تا دو هفته آینده به بهره برداری می رسد.مجری طرح های خصوصی برق حرارتی تصریح کرد: از سال 84 تا کنون سالانه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی به بهره برداری رسید که سر جمع 13 هزار مگاوات به مدار آمده است.

وی افزود: خرید تضمینی برق نیاز به منابع مالی دارد که باید تامین شود چون با درامدهای نرخ تکلیفی امکان خرید تضمینی برق وجود ندارد که دولت و مجلس باید راهکاری پیدا کند تا فاصله قمیت تمام شده و قیمت فروش تکلیفی برق جبران شود در غیر اینصورت وزارت نیرو بدهکار تر خواهد شد.خباز پیشه گفت: بیش از 90 درصد تجیهزات برق کشور در داخل تولید می شود اما همیشه ساخت این قطعات اقتصادی و به صرفه نیست.

وی گفت: از سال 86 تاکنون مجوز ساخت هیچ نیروگاه حرارتی بدون احداث بخش بخار آن داده نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها