زکات برای تامین معیشت و درمان مردم هزینه شود



نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، زکات به معیشت و درمان مردم اختصاص یابد .

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در نشست شورای زکات استان اظهار داشت: زکات در اسلام از جایگاه روشنی برخوردار است اما نقش زکات در جامعه برای همگان روشن نشده و به دلیل عمل نشدن به این واجب الهی، فقر و فقیر را تنگ‌نظرانه می‌بینیم چنانچه در دین اسلام فقر و فقیر غیر از این چیزی است که در نظر ما است.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) افزود: خداوند آن مقدار از ثروت اغنیا برای نیازمندان سهم داده است که یک زندگی آبرومند و خوب دست و پا کنند و اگر خرج سال خود را ندارند با زکات تامین شوند که متاسفانه مردم در  عمل  به این وظیفه ی شرعی  خود کوتاهی کرده‌اند.

رییس شورای زکات استان هرمزگان تصریح کرد: اسلام با خمس و  زکات مشکلات جامعه را با یک شکل منطقی رفع می‌کند اما اشکال ما این است که در ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد نتوانستیم این واجب الهی را به خوبی برای مردم تبیین کنیم. 

آیت‌الله نعیم‌آبادی تاکید کرد: ما باید برای حل مشکلات جامعه خمس و زکات را در جامعه نهادینه و جاری کنیم و برای رسیدن به این مهم، بیان ابعاد مختلف زکات باید به طور مستمر توسط حضور روحانیون در صدا و سیما و از طریق پخش مباحث علما انجام شود.

وی بیان کرد: در جامعه امروز نباید از قدرت فضای مجازی غافل شد و شورای مرکزی زکات اگر می‌خواهد این فریضه را همه‌گیر کند باید از قدرت دنیای مجازی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «اگر رهبر نبودم رییس فضای مجازی می‌شدم» استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: کار یک نوع ورزش هدفمند است و کسی که بیل بر زمین می‌زند هم کار می‌کند و هم ورزش انجام می‌دهد و اینکه می‌بینیم امروز در هر روستایی نیاز به یک سالن ورزشی است علت آن بیکاری جوانان است وگرنه انسانی که کار می‌کند آن‌قدر خسته می‌شود که حالی برای ورزش کردن نداشته باشد و همان کار کردنش بر سر زمین ورزش او محسوب می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی گفت: این بیکاری موجب خالی شدن سفره‌های مردم شده است و باید زکات جمع‌آوری‌شده برای معیشت و درمان مردم هزینه شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها