دو کلمه حرف حساب با پنج نماینده هرمزگان



عبدالسلام جمالی_ انتظار هرمزگان برای شناخت نمایندگانش در مجلس شورای اسلامی سرانجام به فرجام رسید و شورای نگهبان حکم بر برائت و پاکی انتخابات حوزه بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر داد تا پنج نماینده استان همانند پنج‌انگشت یکدست گره مشکلات کهنه و بدخیم این استان را باز کنند و بسان مشتی به نفع مردم گره گردند.


خدای را سپاس که هرمزگان در برزخ فقدان نمایندگانش سرگردان نماند که در آن صورت مصیبتی عظما بر دل پرخون و کمر خمیده‌ی این خطه محروم می‌نشست. الان که به فضل خداوند صحت انتخابات مهر تایید خورده است و مردم نمایندگان خود را شناختند حال این نمایندگان هستند که باید جواب محبت‌ها و اعتماد مردم را بدهند. مردمی که از تبعیض و بی‌عدالتی خسته شده‌اند و تابه‌حال گوشی در ورای استان برای شنیدن فریاد دادخواهی‌شان کمتر یافته‌اند. مردمی که برایشان تصمیم گرفته می‌شود و خود نقش کمتری در زندگی سیاسی و منابع اقتصادی خوددارند. منافع اقتصادی و بازار کار و فرصت‌های شغلی‌شان همانند غنائم تقسیم می‌شود و از مقابل چشم فرزندانشان بُرده می‌شود.


استانی که برای کشور نان‌آور است خود باسیلی که از هر طرف به‌صورت آفتاب‌خورده‌اش زده‌شده، سرخ می‌شود. خطه‌ی محرومی که ازنظر درآمدزایی جزء پنج استان اول است و از حیث تخصیص منابع متأسفانه رتبه‌ی خوبی در کشور ندارد.دل این استان پر از درد است و دستش خالی و اینک چشمش به همت نمایندگانش بسته است تا ببیند از صندلی سبز بهارستان چه رهاوردی برایش خواهند آورد.آیا زبان گویای مردمان خود خواهند بود و یا برای دفاع از هرمزگان زبانشان به لکنت می‌افتد.


درد هرمزگان بی‌شمار و به تعداد سال‌های محرومیتش در طول تاریخ است. هرمزگان غم نان دارد. وضعیت اقتصادی ساحل‌نشینان و کسانی که دو چشمشان بر هم نمی‌افتد تا سربازان لایقی برای پاسبانی از مرزهای آبی کشور و فرهنگ و کیان این سرزمین باشند، خوب نیست. درست است که مرد جنوبی از نجابت زبان به شکوه و شکایت باز نمی‌کند ولی معنای تبعیض و بی‌عدالتی را خوب درک می‌کند. شما ای نمایندگان محترم، اثرانگشت تایید همان مردم آفتاب‌سوخته زیر رأی شماست. او شمارا وکیل خودساخته تا از تریبون مجلس به نمایندگی از او فریاد بزنید و از کشاورزی و صیادی‌اش دفاع کنید. حافظ دریایش باشید که زندگی و رزق و روزیش به آن بسته است که چپاولگران از آن‌سوی دنیا نیایند و جاروب کنند.محافظ ته لنجیش باشید، نگذارید زمانی که وصیتش را می‌نویسد و دل از زن و فرزند می‌کند و به دریا می‌زند، دست‌خالی برگردد.


نمایندگان محترم حال آموزش هم چه در حیطه‌ی آموزش‌وپرورش و چه در حیطه‌ی آموزش عالی مطلوب نیست و توزیع امکانات و ادوات آمورشی در جغرافیای آموزش‌وپرورش کشور عادلانه نمی‌باشد. ملتی که به‌خوبی آموزش نبیند، رشد نخواهد دید و به‌پیش نخواهد رفت.نمایندگان محترم از نخبگان هرمزگانی حمایت کنید و بدون تعصب به رنگ، نژاد، مذهب و موقعیت جغرافیایی بانک نخبگان تشکیل دهید و آن‌ها را به مسئولین اجرایی استان و حتی به وزارتخانه‌ها معرفی کنید تا به خدمت گرفته شوند و هرمزگان و ایران از علم و درایت و تدبیر همه‌ی فرزندانش فیض ببرد. یک هرمزگانی سرزمین و مردمش را بهتر می‌شناسد و بیشتر دل می‌سوزاند.


نمایندگان عزیز بیکاری بر این سرزمین چنبره انداخته و جوانان هرمزگان را ناامید و مأیوس ساخته است، این معضل برای هرمزگان که قطب اقتصادی کشور است نه زیبنده است و نه قابل توجیه و دفاع.سعی کنید متخصصین بومی در هیئت‌مدیره صنایع و سایر مراکز اقتصادی استان قرار گیرند تا مردم و جوانان بیش‌ازپیش از مواهب و برکات آن‌ها بهره‌مند شوند.نمایندگان محترم اینک که خداوند بارأی مردم ردای امانت وکالت آن‌ها را بر دوش شما انداخته است سعی کنید وکیل مدافع آن‌ها باشید نه دولت. دستتان به هنگام رأی در مجلس فقط برای مردم بالا رود و قلمتان به نفع آن‌ها بچرخد.


با همراهی نمایندگان استان‌های جنوبی فراکسیون جنوب تشکیل دهید و از حق جنوبی‌ها دفاع کنید. ارتباطتان را با موکلانتان بیشتر کنید، دفاتر ارتباطات مردمی‌تان را تقویت و ملاقات با آن‌ها را به تأخیر نیندازید تا حمایت و اعتماد مردم که بزرگ‌ترین سرمایه‌ی اجتماعی است را از دست ندهید؛ و سخن آخر اینکه مردم از اختلاف‌ها، باندبازی‌ها و تک‌روی‌ها خسته شده‌اند، خواهشمندیم برای منافع استان همدل و همراه باشید. یادمان باشد سواد رسانه‌ای و سیاسی مردم این روزها دیگر کمتر از سیاسیون نیست و خیلی زود رفتارها و عملکرد وکلای خود را ارزیابی و در ترازوی سنجش و قضاوت قرار خواهند داد.


به امید هرمزگانی آباد و پیشرفته

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها