استقرار ۲۸ گروه دامپزشکی برای عید قربان در هرمزگان



۲۸ گروه ثابت و سیار اداره کل دامپزشکی هرمزگان در روز عید قربان نظارت بر ذبح سالم و شرعی دام زنده در کشتارگاه‌ها برعهده دارند.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: این گروه شامل ۱۵ دامپزشک، ۲۷ بازرس بهداشت گوشت، و ۱۶ نفر ناظر ذبح شرعی است.محمد جانباز هدف از استقرار این گروه‌ها را حفظ سلامت عمومی جامعه، جلوگیری از انتقال بیماری بین دام و انسان، و ذبح سالم و شرعی دام عنوان کرد.
هرمزگان ۹ کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی دارد که با نظارت دامپزشکی فعالیت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: در روز عید قربان گروه‌های سیار نیز در مناطق مختلف شهر گشت زنی و بر ذبح دام‌های مردمی نیز نظارت می‌کنند.
جانباز توصیه کرد برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مردم دام زنده و گوشت موردنیاز خود را از کشتارگاه‌ها تهیه و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری حاد خونریزی دهنده است که از دام زنده به انسان منتقل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: این بیماری خطرناک در دام زنده علائم خاصی ندارد و تنها در انسان با سردرد، حالت تهوء، اسهال و استفراغ و خونریزی زیرپوستی تشخیص داده می‌شود.
وی افزود: برای پاسخگویی به سوالات شهروندان و نیاز آنان در روز عید قربان ادارات دامپزشکی در شهرستان‌ها فعال اند.
جانباز همچنین از خانواده‌ها خواست برای از بین بردن عامل بیماری در دام، گوشت گرم ذبح شده را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها