جزییات پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی؛ 120 هزار تومان در ماه به 20 میلیون نفر واریز می شود



سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس چندی پیش از لزوم تصویب دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالا‌های اساسی ۲۰ میلیون نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان سخن گفت.

 

به گزارش صبح ساحل، رحیم زارع در خصوص پرداخت یارانه برای تامین کالا‌های اساسی 6 مهرماه گفت: این طرح به زودی در صحن علنی تعیین تکلیف خواهد شد و براساس آن دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیاز‌های معیشتی خانوار‌ها به ویژه خانوار‌های کم برخوردار در طرح معیشت خانوار، از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار اقدام نماید.

زارع در ادامه گفت : 20 میلیون از این افراد ماهیانه 120 هزار تومان و 40 میلیون نیز ماهیانه 60 هزار تومان به صورت بن کالایی دریافت خواهند کردو ​این طرح بیش از هفت دهک جامعه را شامل می‌شود.

به نوشته تسنیم، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اجرایی شدن طرح توزیع کالاهای اساسی گفت:  ۱۲۰ هزار تومان در ماه به ۲۰ میلیون نفر یعنی هر خانواده ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

«مهرداد گودرزوند چگینی»با بیان اینکه مجلس امیدوار است از طریق اجرایی شدن این طرح بخشی از فشارهای اقتصادی که بر دوش قشرهای مختلف مردم است را کاهش دهد افزود: گرانی اقلام و تورم به ویژه در بخش کالاهای اساسی مشکلی بزرگ محسوب می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها را در تنگنا قرار داده است.

همچنین نماینده مردم رودبار در مجلس ایجاد شرایطی در جهت اینکه فشار بیشتری به قشر آسیب‌پذیر وارد نشود را لازم و ضروری خواند و ضمن تایید در مورد تشریح جزئیاتی از طرح تأمین کالاهای اساسی تصریح کرد: طبق این طرح قرار است کالاهای اساسی بین 60 میلیون ایرانی توزیع شود و امیدواریم اجرای آن در کشور مثمرثمر واقع شود.

گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پرداخت 120 هزار تومان در ماه به 20 میلیون نفر در شش ماهه دوم سال یعنی هر خانواده 5 نفره 600 هزار تومان  اضافه کرد: برای 40 میلیون نفر هم نصف این مبلغ یعنی برای یک خانواده 5 نفره هر کدام 60 هزار تومان ماهانه در نظر گرفته شده و در مجموع 300 هزار تومان در ماه به آنان پرداخت می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها