مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان:

سرانه مطالعه در هرمزگان بین 6 تا ۱۳دقیقه/ به ازای هر ۲۲ هزار نفر در استان یک کتابخانه فعال است



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: اکنون سرانه مطالعه کتاب در استان در شبانه روز بین شش دقیقه تا ۱۳ دقیقه است. که این عدد مطلوبی نیست.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام محمد ذاکری با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بین ۱۳ دقیقه تا ۷۶ دقیقه در شبانه روز اعلام شده است، افزود: در تلاش هستیم تا سرانه مطالعه در استان افزایش یابد. سرانه فضا‌های کتابخانه در استان نسبت به سرانه کشوری بالاتر است.
وی گفت: سرانه فضای کتابخانه در کشور به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه است که در استان نسبت به هر ۲۲ هزار نفر یک کتابخانه فعال است. در شهرستان‌های قشم، بستک، پارسیان، میناب و حاجی آباد وضعیت فضای کتابخانه مناسب است.
ذاکری افزود: سرانه فضای کتابخانه در بندرعباس مناسب نیست و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک کتابخانه داریم. اکنون هفت کتابخانه در استان در حال ساخت است که سه کتابخانه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در حال حاضر ۸۱ کتابخانه با بیش از ۷۵۰ هزار عنوان کتاب در استان فعال است.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله تجلیل از کتابخانه برتر استان، رونمایی از کتاب و تجلیل از کتابداران برگزار می‌شود. از ۲۴ آبان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار آغاز می‌شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها