قطر درخواست آمریکا برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کرد



منبعی دیپلماتیک عربی از مخالفت دولت قطر با درخواست واشنگتن برای پیوستن به صفوف سازشکاران با رژیم صهیونیستی و همچنین تأکید کویت و عمان بر مواضع ثابتشان در قبال فلسطین خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، روزنامه «رای الیوم» امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یک منبع دیپلماتیک عرب با اشاره به سفر «جراد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا به دوحه گفت که وی در جریان این سفر صراحتا درخواست پیوستن قطر به صفوف سازشگران در مدت باقی مانده دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را مطرح کرده است. منبع دیپلماتیک که رای الیوم به نام وی اشاره نکرده است، گفت: پاسخ قطر به این درخواست منفی بود و مسئولان این کشور نیز این پاسخ منفی را به کوشنر ابلاغ کردند، اما آنها به درخواست‌های دیگر آمریکا پاسخ مثبت دادند.

کوشنر چهارشنبه گذشته در راس یک هیئت آمریکایی به دوحه سفر کرد و با شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف درباره روابط همکاری راهبردی بین دوحه و واشنگتن و مسایل منطقه‌ای و بین المللی نیز بحث و تبادل نظر کردند.  منبع دیپلماتیک در پاسخ به سوال رای الیوم درباره اینکه آیا عمان نیز پس از مغرب روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی خواهد کرد یا نه، تاکید کرد که مسئولان عمانی در حال حاضر چنین تصمیمی را اتخاذ نخواهند کرد و کویت هم بدون شک روابط خود با تل آویو را عادی نمی‌کند.

امارات و بحرین در ماههای گذشته با میانجیگری آمریکا و تمکین از درخواست واشنگتن، با پشت کردن به آرمان فلسطین روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کردند. در پی این دو کشور سودان نیز به بهانه خروج از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا، به صف کشورهای سازشکار پیوست و با تل آویو روابط عادی برقرار نمود. آخرین کشوری که با وعده‌های واشنگتن حاضر به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شده مغرب است که این اقدام دولت رباط با موجی از مخالفت در داخل این کشور مواجه شده است.  

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها