گذری بر زندگی "شهید یوسف دقت"



شهید یوسف دقت در سال 1341 در بندرعباس متولد شد. وی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و مسئول روابط عمومی سپاه بود که در 22 مرداد 1360 در محله شریعتی زادگاهش مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید.

        

به گزارش صبح ساحل، شهيد يوسف دقت روز دوم بهار سال 1341 در بندرعباس متولد پدرش شكرالله به مسائل اسلامي اهميت زيادي مي‌داد و سعي داشت فرزندش با دستورات اسلام عجين شود.
يوسف با تلاش شبانه‌روزي پدر به مدرسه رفت و به آموختن پرداخت و در سال 1358 موفق به اخذ مدرك ديپلم شد.
وي در سن 14 سالگي به عضويت گروه‌هاي انقلابي درآمد و فعاليت سياسي خود را اغاز كرد، هميشه حديث قدسي (من طلبي وجدني و من وجدني عرفني) را زمزمه مي ‌كرد، تلاوت زيباي قرآن او زبانزد خاص و عام بود و مردم او را بلبل مسجد صدا مي‌ زدند.
شهيد دقت به عنوان خبرنگار در روزنامه‌ جمهوري اسلامي مشغول به كار شد و در تيرماه سال 1358 به عضويت سپاه پاسداران درآمد و به عنوان مسئول روابط عمومي سپاه ، در شوراي فرماندهي به خدمات ارزنده و خالصانه‌اش ادامه داد و عضو فعال انجمن اسلامی بود.او از فعالان مبارزات انقلابی و از افراد پرتحرکی بود که در زمینه های فرهنگی و تبلیغی فعالیت فراوانی داشت. 

سرانجام در صبحگاه 22مردادماه سال 1360 به هنگام نجات يك هموطن، درحمله تروريستي منافقين در سن 19 سالگي بر اثر اصابت گلوله به سر و کمر به شهادت رسید. پیکر وی در گلزار شهدای بندرعباس به خاک سپرده شد. . پس از شهادتش سه روز در بندرعباس عزای عمومی اعلام شد.

عامل اصلی ترور با نام حسن روان بعدها شناسایی و در حالی که همراه با دیگر همدستانش در خانه ای تیمی واقع در چهارراه سازمان ترورهای سطح شهر را هدایت میکردند پس از یک درگیری مسلحانه در عملیاتی توسط سپاه به هلاکت رسید.

 

منبع:ایرنا، ایسنا

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها