عضو شورای شهرستان رودان:

خسارت به 4 هزار خانه، سیل بندهای رودان نیاز به ترمیم دارند


نویسنده: صبح ساحل

به گزارش صبح ساحل، «مصیب داوری»، عضو شورای شهرستان رودان با بیان اینکه حدود چهار هزار خانه در بارندگی اخیر دچار آسیب شدند، گفت: چهار هزار خانه در سطح شهر و روستاهای شهرستان رودان دچارآبگرفتگی و ریزش سقف شدند و متاسفانه شرایط خوبی ندارد.

          

وی با بیان اینکه فرصتی برای جبران خسارت منازلی که در سیل قبل دچار آسیب شدند وجود نداشت، افزود: فرصت ترمیم منازلی که در سیل قبل دچار خسارت شدند وجود نداشت و متاسفانه بسیاری از این منازل بازهم درگیر شدند. اکثر خانه‌ها دچار آب گرفتگی شدند و سقف خانه‌ها آب می‌چکد.
داوری با تاکید بر اینکه هلال احمر، سپاه، بسیج و فرمانداری شهرستان به صورت شبانه روز در حال فعالیت برای امدادرسانی و کاهش خسارت‌ها هستند، اضافه کرد: بسیاری از مردم به پتو و اقلام اولیه نیاز دارد. امکان پخت و پز در خانه‌ها وجود ندارد. خانواده‌هایی که درگیر آب گرفتگی شدند به پتو و بخاری نیاز دارند. بعضی از خانواده‌ها یخچال، تلویزیون و وسایل زندگیشان را از دست داده‌اند. بسته‌های حمایتی و معیشتی به طور موقت می‌تواند راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه هلال احمر در حال شناسایی خانوارهای آسیب دیده است، عنوان کرد: سیل بندهای رودان نیاز به ترمیم دارند. برای ترمیم سیل بندها به تجهیزات و ماشین آلات نیاز است. اکثر ماشین آلات موجود اجاره‌ای هستند. امیدوارم امکانات بیشتری به سمت رودان بیاید.
عضو شورای شهرستان رودان با تاکید بر اینکه شهرستان رودان به توجه بیشتر مسئولان استان نیاز دارد، گفت: از تمام کسانی که می‌‍توانند به رودان کمک کنند درخواست می‌کنم پای کار بیایند. باید فکر اساسی شود. اگر چاره‌ای اساسی اندیشیده نشود این خسارت‌ها باز هم تکرار می‌شود. بافت فرسوده شهرستان که اکثر ساکنان آن خانواده‌های بی‌بضاعت هستند باید نوسازی شوند و نیاز به وام‌های بلاعوض دارند.
داوری افزود: شانه راه جاده اصلی شهر در 12 نقطه خراب شده است. شانه راه در سطح گسترده ای آسیب دیده است و نیاز به ترمیم اضطراری دارد.
وی در پایان گفت: سرجوییه، بیکاه و خراجی مناطقی هستند که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند. مردم بخش‌هایی از جغین نیاز به کمک‌های حمایتی دارند. در خود شهر رودان محلات گلستان، کلبر و سنگی {محله سنگی که در سیل قبل هم آسیب دیده بود}، مناطقی هستند که خانه‌ها بشدت آسیب دیده است و نیاز به حمایت دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها