مهریه، 28 هرمزگانی را راهی زندان‌ کرد

ماجرای زندانیان تنگدست مهریه



هم‌اکنون 45  زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۹۴۵ میلیارد ریال در زندان‌های استان هرمزگان  حبس هستند که 28 نفر آن‌ها به علت عدم تمکن مالی  در پرداخت مهریه در زندان‌های استان به سر می‌بردند. محکومین بدهکاری  که با تفکر حاکم «کی داده، کی گرفته» و «عروس خانم بالباس سفید  به خانه بخت می‌آید و با کفن می‌رود»سند ازدواج را امضا کردند .آن‌ها با شیرینی عسل، دهان خود را شیرین و حالا با تلخی دعاوی خانوادگی ازجمله مطالبه مهریه، کام خویش را زهر کرده‌اند و اکنون  به‌عنوان بدهکار مالی در راهروهای  دادگاه دررفت و آمد و یا در حبس هستند. مهریه‌ای که باعث مشکلات عدیده‌ای و دردسرهای زیادی را برای این مردهای بدهکار  به وجود آورده است.


مانند عباس 68 ساله که به علت بدهی 15 میلیارد و 455 میلیون ریالی بابت  سفر حج  و100 سکه مهریه  در زندان  است. او راننده کامیون بود که  بعد از گذشت مهر و موم‌ها از  مرگ همسر و ازدواج 6 فرزندش ، باخانمی آشنا شد که 15 سال از وی کوچک‌تر بود. عباس  بار دیگر زندگی مشترکی را آغاز کرد. باگذشت زمان و با ایجاد اختلافاتی،  شکاف زندگی  بین این زن و شوهر، به وجود آمد و همیشه   بر سر موضوعات مختلف درگیر می‌شدند، به‌طوری‌که زن به دادگاه رفت و دادخواست مهریه و طلاق داد. عباس  سپس بابت عجز در پرداخت مهریه تعیین‌شده  راهی زندان بندرعباس شد...
امید  نیز  یکی دیگر از مددجویانی است به علت 5سکه به همراه وجه نقد قیدشده در سند ازدواج در زندان است. این مرد 30 ساله دارای دو فرزند دختر، با شکایت همسرش در پرداخت مهریه با بدهی 2 میلیارد و 918 میلیون ریال راهی سلول‌های زندان شد. سپس پرونده وی مانند دیگر مددجویان به ستاد دیه انتقال یافت.  مسئولان ستاد دیه استان با زن 27 ساله‌ای صحبت کردند، او راضی شد با اخذ 50 میلیون تومان و حضانت بچه‌ها از شکایت خود نسبت به همسرش صرف و نظر کند. امید هم‌اکنون چشم‌انتظار خیرین شب را به صبح سر می‌کند.  مرد 46 ساله میوه‌فروشی به نام وحید دارای دو پسر مدتی قبل  با مهریه 3میلیارد ریال شامل 12 سکه و وجه نقد راهی زندان شد. مسئولان ستاد دیه استان با همسر وی صحبت کردند که وی با دریافت 500 میلیون ریال  رضایت خود را اعلام کند.


مددجو دیگری که هم‌اکنون 61 ساله است به علت عدم توانایی در پرداخت 12 مثقال طلا و وجه نقد به همسرش در زندان بندرعباس حبس است.بدهی  این مرد مسن که تحت پوشش کمیته امداد قرار  دارد حدود 3میلیارد و 150میلیون ریال به همسرش بدهکار است . وی در سال 1386 ازدواج کرد و در این مدت صاحب فرزندی نشد...

  
 آمار زندانیان مهریه در زندان‌های هرمزگان افزایش یافته است


رئیس ستاد دیه هرمزگان بابیان اینکه امسال آمار زندانیان مهریه در زندان‌های هرمزگان افزایش‌یافته است گفت: هم‌اکنون  45 زندانی جرائم غیر عمددر زندان‌های استان هستند  که 16نفر از این زندانیان نیز به دلیل محکومیت مالی و یک زندانی هم به‌واسطه دیه در زندان و  28محکومین مهریه در  زندان تحمل کیفر می‌نماید .به گفته احمد مرادی نژاد  از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱  نفر از مددجویان جرائم غیر عمد هرمزگان با بدهی بیش از ۷۶۷ میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد شدند که این تعداد شامل سه زن و ۷۸ مرد بودند.رئیس ستاد دیه هرمزگان اظهار داشت: در سال گذشته نیز به همت خیران و ستاد دیه، ۱۸۵ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی افزون بر یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال درنتیجه پیگیری‌های دستگاه قضایی و تلاش مددکاران و ستاد دیه و تخفیف شاکیان از زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان آزاد شدند.

 
 شماره حساب مشارکت در آزادی زندانیان


رئیس ستاد دیه هرمزگان از  خیران و افراد نیکوکار خواست برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق واریز به شماره‌حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی، شماره‌حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه هرمزگان و یا با شماره‌گیری کد دستوری # ۷۷۷۷۰۷۶ *۷۸۰ * اهدا کنند.جرائم غیر عمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیر عمد ناشی از تصادفات رانندگی،حوادث کارگاهی، محکومیت‌های‌مالی نظیر مهریه و نفقه و چک‌های بلامحل غیرکلاهبرداری است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها