۷۳۰ تُن بذر گندم اصلاح شده در هرمزگان توزیع شد



رییس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۷۳۰ تُن بذر گندم اصلاح و گواهی شده بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شد که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، عزیز سیدی افزود: ۵۲۳ تُن بذرگندم اصلاح شده توسط اتحادیه روستایی هرمزگان در سال زراعی (۱۴۰۰-۱۴۰۱) تولید شده است.

وی بیان کرد: «چمران ۲»، «مهرگان»، «سیروان»، «برات» و «سحر» از جمله ارقام بذر گندم در هرمزگان است که این ارقام به خاطر سازگاری با شرایط اقلیمی و محیطی استان و کیفیت محصول و همچنین میزان باردهی و ثمردهی مناسب صورت گرفته است.

رییس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرهای گندم در هرمزگان از ۲۰ شهریور تا پایان مهرماه نیز انجام شده است، این در حالی است که عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرها طبق دستورالعمل های ارسالی از سازمان حفظ نباتات آغاز می شود.

سیدی ادامه داد: در راستای تولید بذر محصولات استراتژیک با برنامه ریزی انجام شده، ۲۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش اتحادیه تعاونی روستایی حاجی آباد و ۶۵۰ هکتار اراضی تحت پوشش شرکت تعاونی گندمکاران حاجی آباد با کنترل و نظارت علمی، توسط کارشناسان زیرکشت بذرگندم قرار دارد.

وی گفت: تعاون روستایی هرمزگان نقش مهمی در تامین و توزیع بذر و همچنین تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان شامل بذر، کود و سم دارد.

 

شهرستان های حاجی آباد، میناب، رودان، بستک و پارسیان از مهم‌ترین مناطق کشت گندم در استان هرمزگان هستند که بیشترین سطح زیرکشت این محصول با ۱۲ هزار هکتار به حاجی آباد اختصاص دارد.

استان هرمزگان سالانه به ۲ هزار و ۷۰۰ تُن بذر گندم نیاز دارد. کشت گندم در استان هرمزگان هرساله از نیمه آبان‌ماه آغاز شده و تا نیمه دی‌ماه هم ادامه می‌یابد و برداشت این محصول نیز از نیمه فروردین ماه سال آینده آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها