تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال 1402 اعلام شد



سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت فصول صید و دستورالعمل های صید و صیادی، تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال 1402را اعلام کرد.
 

به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی گفت:صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال 1402 در آب های این استان ممنوع است.

بارانی اظهار کرد: براساس این تقویم صید حلوا سفید از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه 1402 در صیدگاه های این استان واقع در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از15 مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

مسعود بارانی با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از 16 فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهرماه به مدت 45 روز) ممنوع است.هر گونه صید ، خرید ،فروش،حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب می شود و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است .

بارانی با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها