۵۰ واحد متخلف مواد غذایی در هرمزگان پلمب شد



مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ماه مبارک رمضان از هزار و ۶۰۰ مسجد، حسینیه و محل‌های برگزاری مراسم‌های مذهبی بازرسی شد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر ماشاالله مریدی صبح امروز (۲۲ فروردین‌ماه)، افزود: در این طرح که همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شد، نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی از جمله محل‌های تهیه و فروش زولبیا، بامیه، شیرینی سنتی، آش و حلیم، مساجد و اماکن متبرکه، رستوران ها، کبابی‌ها و اغذیه فروشی‌ها تشدید شد.

وی بیان کرد: همچنین در طرح سلامت رمضان تعداد ۲۰ هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی صورت گرفته است که بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در استان کشف و معدوم شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از اماکن فروش زولبیا، بامیه، آش و حلیم ۳۲۰ نمونه برداری و برای کنترل مواد غذایی به آزمایشگاه غذا و دارو ارسال شد.

مریدی با اشاره به اینکه در این بازدیدها، بیش از ۸۰ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۵۰ واحد متخلف نیز پلمب شد، تصریح کرد: در این طرح تعداد ۱۳ هزار مورد کلرسنجی و ۳۲۴ نمونه برداری از آب شرب مصرفی صورت گرفته است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: ۲۰ هزار و ۷۷۷ مورد سنجش مواد غذایی در طرح سلامت نیز صورت گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها