اکسپوی ریاض ۲۰۳۰ برای آوردن جهان به پایتخت عربستان



اعضای هیئت تحقیقاتی دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها روز جمعه با مجید الکسابی، وزیر بازرگانی، دیدار کردند تا در مورد پیشنهاد عربستان سعودی برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ گفتگو کنند.

مأموریت تحقیق دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها همچنین با احمد الخطیب، وزیر گردشگری ملاقات کرد و او طرح دولت را برای آنچه که او آن را «تاثیرگذارترین مکان و ردپای بازدیدکننده» برای اکسپوی ریاض ۲۰۳۰ خواند، ارائه کرد. وزیر کشور اعلام کرد ما در مسیر توسعه بخش گردشگری پایدار و تحقق پروژه‌های امیدوارکننده‌ای هستیم که پادشاهی و ریاض را به‌ویژه به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل خواهند کرد.

برنامه‌های ما به دستیابی به چشم انداز ما برای استقبال از ۱۰۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد. وی بر عزم پادشاهی و آمادگی پایتخت برای پذیرایی از بیشترین تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه ریاض ۲۰۳۰ تاکید کرد. از زمانی که پادشاهی برای اولین بار درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بین المللی گشود، شاهد تغییرات اساسی در صنعت مهمان نوازی خود بوده و آن را برای مسافران تفریحی جهانی جذاب کرده است. این هیئت در ادامه بازدید خود را از مقر اداره توسعه دروازه دیریه ادامه داد و در آن‌جا توسط جری اینزریلو، مدیرعامل، در جریان برنامه های توسعه آن قرار گرفت.

این هیئت سپس از ولسوالی‌های ترایف و بجیری بازدید کرد. این روز برای اعضای مأموریت تحقیق در ضیافت شام با فیصل آل ابراهیم، وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی، به پایان رسید که تلاش‌های عربستان سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و افزایش سهم و سهم تولید ناخالص داخلی بخش غیرنفتی را برجسته کرد.

عدنان نگاری

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها