وزش باد‌های شرقی پدیده غالب تنگه هرمز و دریای عمان؛ تردد شناور‌های سبک و صیادی دراین مناطق با احتیاط صورت پذیرد



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز برروی دریای عمان تا شرق تنگه هرمز وزش باد‌های جنوب شرقی پیش بینی می‌شود و دریا در این مناطق کمی مواج است.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در آسمان استان نیز افزایش و گذر ابر مورد انتظار است و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات برخی نقاط غربی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: در ساعات ابتدایی صبح، پدیده سواحل و جزایراستان مه رقیق صبحگاهی و در طول روز وزش باد، غبار محلی، افزایش و گذر ابر است. وی گفت: با وزش باد‌های جنوب شرقی، آب‌های دریای عمان تا شرق تنگه هرمز کمی مواج می‌شود که توصیه می‌شود تردد شناور‌های سبک و صیادی دراین مناطق با احتیاط صورت پذیرد.


سی سی پور افزود: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، برخی نقاط غربی و مرکزی استان و تنگه هرمز، افزایش و گذر ابر، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد گاه گرد وغبار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: به لحاظ دمایی در امروز نوسانات دمایی تغییر چندانی ندارد و در پایان هفته جاری کاهش دمای بیشینه (۲ تا ۵ درجه سلسیوس) پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری، چهارم و پنجم آبان، نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جنوبی پیش بینی می‌شود که سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، افزایش باد، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.

سی سی پور گفت: در این مدت بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، دریا نیز با افزایش سرعت باد‌های غربی و تندباد لحظه‌ای نسبتا مواج است که توصیه می‌شود تمهیدات لازم صورت پذیرد و از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس هواشناسی افزود: در صورت تغییر نکردن در الگو‌های هواشناسی، بارش این سامانه در بیشتر نقاط استان، در ساعات بعدازظهر و شب پنجشنبه و همچنین اوایل روز جمعه پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها