دور دنیا در سه سال

زندگی در کروز، رویایی دست‌یافتنی


نویسنده: مریم دهقان

هزار و 95 روز سفر دریایی، بازدید از 140 کشور و کاوش در 382 بندر جذاب، رویایی به‌نظر می‌رسد و جالب‌ آنکه این کشتی از کشور همسایه ما یعنی ترکیه در تاریخ دهم آبان این سفر هیجان‌انگیز را آغاز کرده است. در 14دسامبر به بارسلونا در اسپانیا می‌رسد و مسافرین دیگری را سوار خواهد کرد و آخرین مسافرین نیز در 24 آبان در باهاماس آمریکا به این سفر دور دنیا خواهند پیوست. هزینه سفر با کشتی کروز «ام وی لارا» از 38 هزار دلار در سال شروع می‌شود. قرار است این کشتی هر 7 قاره و بیش از 130 هزار مایل را در مدت سه سال طی کند. به‌بیان دیگر این سفر مهیج حداقل 114 هزار دلار هزینه دارد. اگر دلار را 50 هزار تومان در نظر بگیریم برای این سفر بودجه‌ای بالغ بر 5 میلیارد و 700 میلیون تومان نیاز دارید. حق دارید گران به نظر می‌رسد اما امکاناتی که این کشتی در اختیار مسافران قرار می‌دهد شگفت‌انگیز است. این سفر، اولین سفر دریایی جهانی است که به طور خاص برای مهمانانی طراحی شده است که می‌خواهند در دریا به زندگی، کار و کاوش بپردازند. ام وی لارا تلفیقی از امکانات رفاهی و تفریحی، مواردی نظیر اتاق‌های مدرن، مرکز تجاری، دفاتر اداری، مراکز تفریحی، بیمارستان و حتی مراکز آموزشی را در خود جای داده است. ویزیت‌های پزشکی رایگان، امکان استفاده از سالن‌های ورزشی مختلف همراه با مربی،کتابخانه، امکان استفاده از WIFI در طول سفر و حتی امکان دعوت از دوستان و خانواده، در این سفر برنامه‌ریزی شده است و میزبانان این کشتی به همه چیزهایی که به صورت روزمره برای زندگی نیاز است؛ فکر کرده‌اند. کشتی چندین روز در هر بندر توقف دارد و مسافران امکان بازدید از مکان‌های دیدنی شهر محل توقف را خواهند داشت.
  
  

غواصی در سراسر جهان

دنیایی از صخره‌های مرجانی، حیات دریایی جذاب، و مناظر خیره‌کننده زیر آب، اعماق عجیب و غریب مالدیو و غواصی با کوسه‌ها و دریافت گواهینامه غواصی از امکاناتی است که در این سفر در اختیار مهمانان است.
  

دفتر اداری از هر کجای دنیا

  
اولین مرکز تجاری در دریا با اتاق‌های جلسه، دفاتر اداری، سالن استراحت، یک کافه سلف‌سرویس همراه با تجهیزات کنفرانس،اتصال به اینترنت استار لینک و کارکنان آماده کمک در این کشتی مستقر است. البته باید بدانید که کسب درآمد در دریا هرگز آسان نیست ولی با مزایای مالیاتی اقامت بین المللی، ممکن است درآمد بیشتری برای متقاضیان استفاده از این دفاتر فراهم کند.
  

کاوش در جزایر استوایی

این کشتی از شش منطقه در استوا عبور می‌کند و بیش از 100 جزیره گرمسیری برای کاوش در طول این سفر منتظر مسافران خوش شانس این کشتی است.
  

سفر با خانواده

برای اقامت مهمانان اضافی در کابین هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، با این حال خانواده و دوستان مسئول پرداخت مالیات و هزینه‌های بندر محلی (33 دلار در روز) هستند. 
  

  قوانین ترک سفر

امکان انصراف از سفر برای مسافران وجود دارد ولی بایستی کابین خود را دو هفته قبل از ترک سفر به شخص دیگری منتقل کنند.
  

هزینه سفر دور دنیا با کشتی

این کشتی تا 1250 مسافر جا دارد، اما شرکت مالک این کشتی که Life at Sea نام دارد؛ ظرفیت آن را 85 درصد محدود کرده است.  قیمت اولیه این سفر 30 هزار دلار بود. اما به دلیل استقبال زیادی که از این سفر دریایی شد؛ حداقل هزینه سفر به 38هزار513 دلار در سال رسید. مسافرینی که از کابین ‌های با کیفیت بهتر استفاده می‌کنند؛ 65 هزار دلار باید بپردازند که قبل از ارتقاء قیمت‌ها با 41 هزار دلار امکان رزرو آن وجود داشت. کابین‌های دارای بالکن نیز 98هزار226 دلار در سال قیمت دارند.
  

آیا کشتی دیگری هم برای این سفر دور دنیا در دسترس است؟

  
کشتی Villa Vie Residences در مه ۲۰۲۴ میلادی سفر دریایی دیگری را آغاز می‌کند و مسافران طولانی مدت آن می‌توانند با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار کابینی را خریداری کنند. در این سفر در ۴۲۵ بندر از ۱۴۷ کشور جهان توقف صورت خواهد گرفت و سفر از ساوت همپتون در جنوب شرقی انگلستان آغاز خواهد شد. از نظر سفر کشتی ۸۷ روز در شمال اروپا، ۱۰۵ روز در آمریکای شمالی، ۶۸ روز در آفریقا و ۷۶ روز در جنوب آسیا خواهد بود. در جریان این سفر توقف‌های چند روزه از جمله ۱۲ روز در سنگاپور نیز برنامه ریزی شده‌اند. حدود ۱۵ درصد از ۶۳۰ کابین برای خرید کاملاً در دسترس هستند که از ۱۰۰ هزا دلار برای اتاق کابین داخلی تا ۲۵۰ هزار دلار برای اتاق دارای بالکن متغیر هستند.
اگرچه هزینه‌های ماهانه از مبلغ ۳۵ هزار دلار به بالا نیز به قیمت خرید کابین اضافه می‌شوند. امکان اجاره دادن یا فروش کابین‌ها پس از خرید وجود خواهد داشت. مابقی اتاق‌ها را می‌توان بر‌اساس پرداخت هنگام آغاز سفر برای بخش‌هایی از سفر رزرو کرد از جمله با پرداخت ۴۳۶۰ دلار برای آخرین گذر ۳۵ روزه ماوراء اقیانوس اطلس از بارسلون در اسپانیا به سوی وست پالم بیچ در فلوریدا. برنامه‌های تدارک دیده شده در طول سفر درون کشتی برپایی یک مرکز هنر‌های آشپزی با میزبانی کلاس‌های آشپزی و سالن‌های ماساژ درمانی را شامل می‌شوند. انتظار می‌رود حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ مسافر در هر سفر در کشتی حضور داشته باشند. برای علاقه‌مندان به تناسب اندام، یک باشگاه ورزشی و شبیه ساز گلف در کشتی در نظر گرفته شده است و در صورت آسیب رساندن به خود شرکت برگزار کننده سفر می‌گوید یک مرکز پزشکی دارای پزشک و پرستار نیز وجود برای کمک رسانی وجود خواهد داشت. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها