موافقت دادستان‌های پرونده ترامپ با تعویق اعلام مجازات



دادستان‌های پرونده رسوایی جنسی «دونالد ترامپ» موافقت کردند تاریخ حکم او به تعویق بیفتد تا دادگاه فرصت بررسی رأی اخیر دیوان عالی را داشته باشد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دادستان‌های منهتن امروز با درخواست «دونالد ترامپ» برای تعویق حکم جنایی او موافقت کردند تا قاضی پرونده بررسی کند که آیا حکم اخیر دیوان عالی آمریکا درباره مصونیت قضایی ترامپ در این پرونده صدق می‌کند یا خیر.

گرچه تعویق اعلام حکم در نهایت به نظر قاضی بستگی دارد، اما ازآنجاکه هر ۲ طرف پرونده به توافق رسیده‌اند، بعید است که قاضی با این درخواست مخالفت کند.

ترامپ در پرونده رابطه با یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی به جعل اسناد مالی برای پنهان‌کردن حق‌السکوت خود به این بازیگر محکوم شده و قرار بود هفته آینده مجازات او در دادگاه اعلام شود.

بااین‌حال، در روز دوشنبه، دیوان عالی آمریکا حکم داد که «بر اساس نظام تفکیک قوا... رئیس‌جمهور دست‌کم از حدی از مصونیت در برابر تعقیب قضایی برای اقدامات رسمی خود در دوره ریاست‌جمهوری برخوردار است.» بااین‌حال، تعریف مشخصی برای اقدامات رسمی یا غیررسمی ارائه نشده است و این مسئله می‌تواند سؤالات دشواری را ایجاد کند.

ازاین‌رو، قاضی پرونده باید بررسی کند که آیا ۳۴ مورد اتهامی که در این پرونده علیه ترامپ مطرح شده، مشمول عبارت «اقدامات رسمی» می‌شوند یا خیر.

اگرچه این پرونده بر دوره ریاست‌جمهوری یا اقدامات رسمی ترامپ بنا نشده، اما وکلای او با اشاره به اینکه دادستان‌ها در دعاوی خود به اسنادی در دوره ریاست‌جمهوری او استناد کرده‌اند، خواستار به‌تعویق‌افتادن تاریخ اعلام حکم دادگاه شدند.

بر اساس حکمی که دیوان عالی آمریکا در روز دوشنبه صادر کرد، ترامپ نه‌تنها برای اقدامات رسمی خود در کاخ سفید مصونیت دارد و نمی‌تواند برای ارتکاب آن‌ها محکوم شود، بلکه نمی‌توان از این اقدامات رسمی به‌عنوان اسنادی برای اثبات دیگر اتهامات استفاده کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها