بارش پراکنده باران برای امروز جمعه و فردا در هرمزگان



با عبور یک موج بارشی از نیمه جنوبی کشور، امروز جمعه و فردا شنبه در هرمزگان گذر ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

      
به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشتر بارش‌های این سامانه در مناطق مرکزی و شرقی استان، محدوده تنگه هرمز و دریای عمان و امشب تا صبح فردا خواهد بود که در نیمه غربی استان و خلیج فارس بارش‌ها بصورت پراکنده پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: احتمال تقویت نقطه‌ای این سامانه در برخی نقاط دور از انتظار نیست لذا با توجه به احتمال رگبار باران، رعد و برق و احتمال تندباد لحظه‌ای توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی گفت: از ساعات ظهر امروز خلیج فارس با افزایش باد‌های شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد و وزش این باد‌ها تا شنبه شب نیز ادامه خواهد داشت. تنگه هرمز و دریای عمان نیز با توجه به افزایش ابرناکی و احتمال رعد و برق و تندباد لحظه‌ای موقتا متلاطم می شود که توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد افزود: به لحاظ دمایی امروز جمعه، کاهش نسبی دما و از روز یکشنبه افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در بیشتر نقاط استان پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها