رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس:

تعداد صندوق‌های املاک و مستغلات تا پایان سال ۳ برابر می‌شود



رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: در حال حاضر دو صندوق املاک و مستغلات مجوز فعالیت دارند و تلاش خواهیم کرد تا انتهای سال تعداد آنها را زیاد کنیم.

به گزارش صبح ساحل، «سیاوش پرویزی نژاد»، رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: در خصوص صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات دوشنبه پذیره نویسی بزرگترین صندوق املاک و مستغلات را خواهیم داشت همچنین درخواست‌ها از سایر مجموعه بانک‌ها و بخش‌های دیگر وجود دارد که سازمان بورس در حال بررسی است.

این مقام مسئول بیان کرد: تمام تلاش‌ها برای این است که صندوق‌هایی که واقعا پروژه و موضوع فعالیت آن‌ها توجیح پذیر باشد و منافع سهامداران را رعایت کنند را مجوز دهیم تا شروع به فعالیت کنند در حال حاضر دو صندوق املاک و مستغلات مجوز فعالیت دارند و تلاش خواهیم کرد تا انتهای سال این صندوق‌ها به ۵ تا ۶ صندوق سرمایه‌گذاری فعال برسد.

گفتنی است که صندوق املاک و مستغلات (REIT) عملاً نوعی سرمایه‌گذاری خرد در در حوزه املاک و مستغلات توسط مردم محسوب می شود به این صورت که افراد می‌توانند به جای خرید یک واحد کامل ملک، اعم از مسکونی، تجاری یا اداری نسبت به خرید بخش کوچکی از یک ملک با سرمایه‌گذاری‌های خرد خود اقدام نمایند.

اولین صندوق املاک و مستغلات ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد که با وجود مهلت آن تا دهم آبان‌، کل واحدهای عرضه شده آن به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در نخستین روز از سوی متقاضیان خریداری شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها