در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران؛

رهبر انقلاب: حضور زنان در مشاغل مدیریتی محدودیتی ندارد/ ملاک شایسته‌سالاری است



رهبر معظم انقلاب گفتند: حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی ندارد و ملاک شایسته‌سالاری است.

ایرنا نوشت: هزاران نفر از زنان و دختران امروز - چهارشنبه ششم دی ماه - با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به اینکه رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود، اظهار داشتند: مساله زن در اسلام یکی از نقاط قوت اسلام است. اسلام منطق محکم و قوی و پشتوانه عقلانی در همه بخش‌های مربوط به زن دارد.

ایشان در ادامه افزودند: امروز در دنیا دو رویکرد در همه‌ این زمینه‌ها وجود دارد؛ یک رویکردی رویکرد رایج متداول غربی است که در کشورهای غیر غربی هم رواج پیدا کرده در همه‌ زمینه‌هایی که ذکر کردم. یک رویکرد هم رویکرد اسلامی است، این دو در مقابل هم قرار دارند.

رهبر انقلاب ادامه دادند: منتها یک نکته‌ای وجود دارد که این نکته به نظر من نکته‌ قابل توجهی است و آن، این است که نظام فرهنگی و تمدّنی غرب در این مسائل حاضر به مباحثه نیست، از ورود در بحث و تحقیق فرار می کند. 

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: بسیاری از سؤالات در این زمینه‌ها را فرهنگ غربی، نظام غربی، نظام تمدّنی و فرهنگی غربی جلو نمی‌آید که بحث بکند. مسأله را با جنجال و هوچی‌بازی و استفاده از هنر و سینما و زور و فضای مجازی و اینها پیش می برد. بحث حاضر نیست بکند، جواب حاضر نیست به سؤال ها بدهد. علت هم این است که غرب هیچ منطقی ندارد. 

ایشان تصریح کردند: واقعاً عظمت فاطمه‌ زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) را با هیچ انسانی، جز همان اهل‌بیت پیغمبر و خود رسول اللّه و اولادش نمی شود مقایسه کرد.
به نظر من زن مسلمان الگویی بهتر از فاطمه‌ زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) نمی تواند پیدا کند. 

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: بانوان عزیز جامعه‌ اسلامی ما سعی کنند دنبال فاطمه‌ زهرا حرکت کنند هم در امر خانه‌داری هم در امر فعالیت اجتماعی و سیاسی هم در حکمت و دانش. 

آیت الله خامنه ای تاکید کردند: حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی ندارد. ملاک شایسته‌سالاری است.

ایشان اظهار داشتند: مردان و زنان باید در خانه با یکدیگر تفاهم داشته باشند. کار کردن در خانه مطلقاً وظیفه زنان نیست.

رهبر انقلاب در ادامه افزودند: در وظایف مربوط به خانواده وظایف یکسان نیست هر کدامی یک نوع وظیفه‌ای دارند. امکانات، ظرفیت های جسمی، ظرفیت های روحی و هرکدامی یک وظیفه‌ای را محول می کند اینجا جنسیت نقش دارد. این که شعار برابری جنسیتی به‌طور مطلق می دهند این غلط است.‌ برابری جنسیتی در همه‌جا نه؛ در یک جاهایی بله برابری هست اما در یک جاهایی هم برابری نیست. نمی تواند باشد.

آیت الله خامنه ای ادامه دادند: آن چه درست است عدالت جنسیتی است عدالت جنسیتی در همه‌جا معتبر است عدالت یعنی هرچیزی را در جای خود قرار دادن. ساخت روحی زن، ساخت جسمی زن، ساخت عواطفی زن اقتضای یک مسائلی را می کند. فرزندآوری، فرزندداری و دامان پرورش فرزند کار زن است. اما در حقوق خانوادگی یکسان است: همانقدر که مرد در خانواده حق دارد زن همان اندازه در خانواده حق دارد پس در حقوق خانوادگی یکسان اما در وظایف خانوادگی نه.

به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب دو سال قبل در دیدار مداحان اهل‌ بیت (ع) با اشاره به درخواست جمعی از بانوان برای برگزاری دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا (س) به مناسب بودن چنین دیدارهایی اشاره کردند و سال گذشته نیز این دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها