فرمانده ناجا در آيين معارفه فرمانده انتظامي هرمزگان عنوان کرد :

سردار عزيزالله ملکي، به عنوان فرمانده جديد انتظامي هرمزگان منصوب شد



صبح ساحل-حوادث،فرمانده ناجا گفت: هرمزگان  یکی از استان های مرزی با ویژگی ها و حساسیت های خاص به عنوان دروازه کشور است که در مواقعی، دستخوش آسیب ها و تهدیدات می شود که تهدیدات خاص امنیتی آن، در شاخص‌های کشوری تاثیر‌گذار است.سردار حسین اشتری که در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی هرمزگان  سخن می گفت، از جمله آسیب ها و تهدیدات موجود در این استان را  قاچاق سوخت،کالا و مواد مخدر دانست  و ادامه داد: با تلاش  مسئولان، جرائم و ناهماهنگی ها کاهش یافته و استان به لحاظ شاخص های انتظامی و امنیتی جایگاه مناسبی در کشور  به خود اختصاص داده است. وی این را هم بیان کرد :امروزه  هرمزگان یکی از استان های امن و خوب است، امیدواریم این جایگاه نسبت به گذشته با تدابیر انتظامی ارتقا یابد و همچنین  توجه ویژه نسبت به ارتقاء هر چه بیشتر شاخص های امنیتی در استان هرمزگان وجود دارد . سردار اشتری به آمار جرایم در استان اشاره ای  نمود و اظهار داشت: در چهار ماهه اخیر، جرائم در استان به طور چشمگیری کاهش یافته و در ارائه خدمات و کشفیات افزایش خوبی داشته است  که البته باید برخی کارها  با اراده و جدیت بیشتری انجام شود.این مقام مسوول  در بحث سرقت های خرد در کشور افزود: آمارها نشان می دهند که حدود ۵۰ درصد سارقان خرد ، معتادان ولگرد  هستند که خیلی مواقع دله دزدی می کنند و اگر بخواهیم این افراد را جمع آوری کنیم باید کمپ و اردوگاه مشخصی برای آنان در نظر گرفته شود که این یاری و همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای مسئول را می طلبد.

** برخورد با سرباندها و قاچاقچیان کلان سوخت  
فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه مرزهای کشور تحت کنترل است  وتاکید بیشتر  نیروی انتظامی بر برخورد با سرباندها و قاچاقچیان کلان سوخت  است گفت: در بحث مبارزه با قاچاق در بخش های مختلف اقدامات قابل ملاحظه ای صورت گرفته اما باید برای ریشه کن سازی این آفت ها به سراغ باندها و شبکه های اصلی برویم و این امر امروز در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.
سردار اشتری افزود: اگر چه شاهد اقدامات بسیار خوبی در بحث مقابله با باندهای قاچاق هستیم اما باید تلاش بیشتری شود و عرصه بر متخلفان خصوصا سرباندها تنگ شود. وی گفت:مقابله با روند قاچاق کالا و سوخت به عنوان دو چالش عمده در مرزهای ساحلی بر مقابله با باندهای کلان متمرکز است.سردار اشتری در ادامه سخنان به قرارگاه مبارزه با قاچاق سوخت اشارهای داشت و افزود: در زمینه قرارگاه مبارزه با قاچاق سوخت اقدامات خوبی صورت گرفته است  آمارها نشان می دهد کشفیات افزایش یافته ،البته ما باید بیشتر به ریشه ها و سرچشمه ها  می پردازیم و مسئولان کشور و استان باید مشکل اشتغال جوانان را در استان حل کنند.وی گفت: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را در راستای استقرار نظم و امنیت در نقاط کشور به کار بسته و با اعتماد، همکاری و تلاش و برنامه ریزی، اکنون شاهد امنیت خوبی در کشور هستیم. سردار اشتری  یادآور شد: البته کاهش جرایم فقط برعهده نیروی انتظامی نیست و زمینه هایی باید فراهم شود تا برخی جرایم ریشه کن یا کاهش قابل توجهی یابد که از جمله این اقدامات بهبود شرایط اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر است.وی عنوان کرد: اما نباید این را هم فراموش کرد تا زمانیکه اشتغال مردم استانهای مرزی مورد توجه جدی دستگاههای مسئول نباشد، با مشکل قاچاق سوخت روبرو هستیم، باید تمامی دستگاهها در بحث ایجاد اشتغال در استانهای مرزی به خصوص استان هرمزگان اهتمام بیشتری داشته باشند.
** چابک سازی پلیس و استفاده از تجهیزات نوین 
فرمانده نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: امروز ایران یک کشور امن، آرام و مثال زدنی است که این مهم به برکت خون شهدا ، رهبری خوب و حکیمانه مقام معظم رهبری، همکاری خوب مردم در برقراری نظم و امنیت و رشادت های نیروهای نظامی و انتظامی بدست آمده است.سردار اشتری افزود:نیروی انتظامی با اقتدار با کسانی که خلاف قانون و شرع مقدس کار می کنند برخورد و از طرف دیگر با رأفت، عدالت و مهربانی با مردم رفتار می کنند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چابک سازی پلیس و استفاده از تجهیزات نوین را در شمار اولویت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد که در دوره جدید با جدیت در حال پیگیری است.سردار حسین اشتری اظهار داشت: در همین راستا نیروی انتظامی برنامه چابک سازی را با دو برنامه محوری در دستور کار دارد. وی افزود: این برنامه شامل ارائه آموزش های لازم به نیروها برای هرچه حرفه ای و تخصصی تر شدن پلیس و دیگری هم تزریق تجهیزات مدرن به بدنه نیروی انتظامی است، تا در ماموریت های این نیرو مورد استفاده واقع شود. 
** رضایت مردم از نیروی های مسلح 
استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: مردم از عملکرد نیروی های مسلح استان رضایت خاطر دارند . جاسم جادری با تاکید بر واگذاری امور به مردم گفت: سعی کنیم به سمت مردمی کردن امور پیش برویم و از فرماندهی انتظامی خواستاریم که در بحث مبارزه با جرایم مختلف به سراغ باندها و سرچشمه های اصلی برود و از رویارویی با مردم خودداری کنند. وی ادامه داد:  زمانی موفق می شویم که با اغلب امور با مردم در میان بگذاریم  چرا که ما پیمانکار هستیم و کارفرمایان اصلی ، مردم  هستند و باید اعتماد و اعتقاد نسبت به  مردم تقویت کنیم .جادری ادامه داد: مردم هرمزگان همواره پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی بوده اند و همدلی و همزبانی خوبی در این استان وجود دارد. 
** کنترل جدی قاچاق سوخت
فرمانده پیشین نیروی انتظامی هرمزگان نیز در این آیین گزارشی از عملکرد سه ساله خود در استان ارایه کرد و گفت: هرمزگان از جمله استان هایی است که در آن وفاق و همدلی خوبی میان مردم و مسوولان وجود دارد. سردار سرتیپ دوم رضا محمدی یگانه افزود: هماهنگی و تعامل خوب با بسیاری از ارگان های استان، کشف 231 تن مواد مخدر معادل 15 درصد کشفیات کشور، کنترل جدی قاچاق سوخت و کاهش آن در استان از اقدامات قابل توجه در این مدت است.گفتنی است: با حکم سردارحسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور ، درمراسمی که فرمانده مرزبانی ، استاندار هرمزگان و جمعی دیگر ازمسوولان و شخصیتهای سیاسی و انتظامی حضور داشتند سردار عزیزالله ملکی به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان هرمزگان منصوب شد. همچنین از خدمات سه ساله سردار سرتیپ دوم رضا محمدی یگانه فرمانده سابق انتظامی استان هرمزگان تقدیر گردید.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها