دستگیری جاعل حرفه ای با ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری



فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از دستگیری جاعل حرفه ای که با جعل مهر و امضای اشخاص مختلف اقدام به ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

    

سردار جاویدان در تشریح این خبر بیان کرذ: در پی وصول یک فقره گزارش فعالیت مجرمانه و سودجویانه در یکی از روستاهای بندرعباس مبنی بر جعل اسناد و امهار مختلف جهت اخذ سهمیه و حواله گازوئیل و قاچاق سوخت های دریافتی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش همه جانبه کارآگاهان پلیس آگاهی و بهره گیری از شیوه های پلیسی مشخص شد، فردی با همدستی و همکاری سایر شرکاء با معرفی خود به عنوان پیمانکار راهسازی جهت انجام عملیات عمرانی، تسطیح زمین، خاکبرداری ، احداث سیل بند و غیره برای کارفرمایان مختلف دولتی و خصوصی در محدوده بندرعباس فعالیت دارد.

سردار جاویدان اظهار کرد: متهم با جعل مهر و امضای اشخاص مختلف نظیر مهندس ناظر فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دهیاری ها با تهیه مدارک و اوراق جعلی تحت عنوان فرم گزارش عملکرد ماهیانه ماشین آلات راهسازی سیار به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان ارائه و سهمیه های سوخت دریافت می کرد و از این طریق با مشارکت در قاچاق سازمان یافته سوخت و جعل و استفاده از اوراق مجعول نسبت به تحصیل مبالغ هنگفتی از مال نامشروع اقدام کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات لازم و بررسی های همه جانبه و جمع آوری ادله جرم، مدارک و مستندات مربوطه و سایر اطلاعات مرتبط با موضوع، ضمن هماهنگی قضائی و با استفاده از اقدامات فنی، شیوه های پلیسی و رصد اطلاعاتی، فرد جاعل در بندرعباس شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی از طریق قاچاق و فروش حدود ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل، بیان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی به عمل آمده به جرم ارتکابی اعتراف کرد که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد و تلاش پلیس برای شناسایی دیگر همدستان وی ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها