ستون مشاوره؛

چند قدم کلی برای رسیدن به یک حال خوب در زندگی مشترک



در اولین گام کاری که باید برای حل اختلاف نظر‌ها انجام دهیم این است که احساسمان را نسبت به همدیگر تغییر دهیم یعنی آن عاملی که باعث کاهش حس مثبت، آسیب و رنجش بینمان شده را از بین ببریم.
گام دوم اینکه در زندگی مشترک به رابطه برد برد فکر کنیم نه اینکه من همیشه برنده باشم و همسرم بازنده!
گام سوم بدون پیش داوری و قضاوت به حرف‌های همدیگر گوش کنیم یعنی ارتباطمان به نحوی باشد که مجبور نباشیم خودمان را سانسور کنیم و نتوانیم حرف دلمان را به راحتی بازگو کنیم.
گام چهارم اینکه باهم دیگر طوفان فکری برای هم افزایی اندیشه راه بیندازیم، یعنی چه کار کنیم؟ ایده ها، نیازها، نگرانی‌ها و خواسته‌هایمان را به همدیگر بگوییم و راهکارهایمان برای حل مشکلات را بازگو کنیم، زمانی که این اتفاق بیفتد و راهکار محور به مشکلاتمان نگاه کنیم باعث می‌شود نگرانی‌ها در زندگی کمتر شود.گام پنجم اینکه همیشه به خودمان یادآوری کنیم که چرا ما کنار یکدیگر قرار گرفته‌ایم؟ گاهی اوقات انقدر درگیر روزمرگی می‌شویم یادمان می‌رود اوایل چقدر همدیگر را دوست داشتیم و از بودن کنار هم لذت می‌بردیم.
گام ششم در مورد همدیگر کلی گویی نداشته باشیم اگر بخواهم با مثال توضیح دهم اینکه از جملات این شکلی استفاده نکنید «تو کلاً سر به هوایی، تو اصلاً به من توجه نمی‌کنی و…».گام هفتم اینکه شکایت متقابل از همدیگر نداشته باشیم، برای مثال وقتی که آقا می‌گوید چرا این کار را انجام ندادی خانم سریع در جوابش نگوید تو این کار را انجام ندادی من هم در مقابل رفتار تو چنین کردم.و نکته آخر این عیوب همسرتان را در چشم خود بزرگ نکنید و آن‌ها را در ذهن خود تکرار نکنید چون باعث ایجاد حس منفی نسبت به همسرتان می‌شود.مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان هرمزگان آماده ارائه خدمات مشاوره ای درزندگی مشترک  به عموم شهروندان عزیز می باشد.
   
آدرس:بندرعباس،خیابان مطهری،ضلع شمالی مصلی قدس،جنب دفتر نظارت همگانی۱۹۷مرکز مشاوره آرامش
 شماره تماس ۳۳۳۴۰۶۲۴  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها