جف بزوس با عبور از ایلان ماسک ثروتمندترین فرد در جهان شد



به نظر می‌رسد که مشکلات مختلف در زنجیره تأمین و افت ارزش سهام شرکت‌های ایکس (توییتر سابق) و تسلا طی چند ماه گذشته باعث شده تا ایلان ماسک لقب ثروتمندترین فرد روی زمین را از دست بدهد. این در حالی است که جف بزوس در یک روند صعودی مثبت قرار گرفته و توانسته با افزایش دارایی‌های خود این عنوان را تصاحب کند.

 

جف بزوس (Jeff Bezos)، مدیرعامل شرکت آمازون که تا چند سال قبل به عنوان ثروتمندترین فرد در کره زمین شناخته می‌شود، طی سال‌های گذشته در یک سراشیبی قرار گرفت و به دلایل مختلف بخشی از ثروت خود را از دست داد. این مسئله باعث شد تا او لقب خود را به ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس واگذار کند.

جف بزوس ثروتمندترین فرد در جهان شد

حالا به نظر می‌رسد که این روند دوباره معکوس شده و مدیرعامل آمازون توانسته یک بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد روی زمین را تصاحب کند.

  

 سقوط ایلان ماسک و ظهور دوباره جف بزوس

بر اساس آمارهای مختلف، طی یک سال گذشته جف بزوس توانسته دارایی خالص خود را چیزی حدود 23 میلیارد دلار افزایش دهد، در حالی که ایلان ماسک به دلیل افت سهام ایکس (توییتر سابق) و مشکلاتی در زمینه زنجیره تأمین خودروهای الکتریکی (که منجر به سقوط 7 درصدی سهام تسلا شد) نزدیک به 31 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است.

به گزارش CNN، این روند باعث شده تا بنیان‌گذار آمازون با ثبت 200 میلیارد دلار دارایی خالص اکنون به ثروتمندترین انسان زنده تبدیل شود، در حالی که پس از آن ایلان ماسک با 198 میلیارد دلار جایگاه دوم را در اختیار دارد.

ایلان ماسک در ماه می 2023 توانسب لقب ثروتمندترین فرد جهان را از برنارد آرنو (Bernard Arnault)، مدیرعامل LVMH (یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان که اداره و مالکیت برندهایی همچون لویی ویتون، دیور و سلین را برعهده دارد) ربود.

با این وجود، طی چند ماه گذشته این سه کارآفرین میلیاردر بر سر تصاحب لقب مورد علاقه خود در رقابت با یکدیگر بوده‌اند.

به طور کلی، بسته به عملکرد بازار عنوان «ثروتمندترین فرد روی زمین» هر چند ماه یکبار دست به دست می‌شود. گرچه اکنون این عنوان به جف بزوس رسیده است، اما ایلان ماسک و برنارد آرنو نیز همچنان دارایی زیادی در اختیار دارند. بر اساس گزارش سالانه Oxfam، دارایی خالص پنج فرد ثروتمند جهان با در نظر گرفتن تورم، 114 درصد افزایش یافته و در مجموع به رقم سرسام‌آور 869 میلیارد دلار رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها