دونده‌ رودانی با قلبی از طلا

قهرمان مسابقات دو ومیدانی کشور مدال‌هایش را به آینده‌سازان بخشید



جلیل ساکت مربی درس تربیت بدنی مدارس شهرستان رودان که ۲۸ سال است بصورت حرفه ای ورزش دو و میدانی را دنبال می کند و بیش از ۴۰ مدال استانی و کشوری در رده های مختلف این رشته را کسب کرده است و در این بین بیشتر آنها را به دانش آموزان مستعد دو و میدانی مدارس بخشیده است.

 

به گزارش صبح ساحل، این بار به سراغ جلیل ساکت رفتیم که با وجود کاستی هایی که عرصه ورزش دو و میدانی وجود داشت توانست از دوره ابتدایی این ورزش را ادامه دهد و با پشتکاری که داشت توانست بیش از ۴۰ مدال طلا، نقره و برنز را در مسابقات استانی و کشوری به خود اختصاص دهد و شاگردانی را در این ورزش پرورش دهد که از خودش پیشی بگیرند و مدال های رنگارنگ زیادی در سطح کشور کسب کنند و راهی مسابقات جهانی شوند.

وی از علاقه اش به ورزش دو و میدانی برایمان اینگونه می‌گوید؛ از کلاس پنجم ابتدایی وارد ورزش دو و میدانی شدم و همان سال توانستم عنوان قهرمانی مدارس شهرستان را کسب و در رده استانی هم مدال طلا را بدست آوردم و پس از آن بود که احساس کردم می توانم در این رشته بیشتر برای شهرم افتخار آفرینی کنم و از همان سال به مسابقات نوجوانان و جوانان زیادی در سطح کشور معرفی شدم و توانستم عناوین اول تا سوم زیادی را در سطح کشور کسب کنم.

 

بخشی از افتخارات ورزشی

در سال ۹۳ عنوان نایب قهرمانی مسابقات دو و میدانی نیروهای مسلح در دوی ۱۰۰ متر را بدست آوردم، و یک سال بعد در مسابقات دانشجویان کشور در تبریز در ماده های ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر هر رشته مدال طلا را کسب کردم و این در حالی بود که در سال ۱۳۹۰ نیز در مسابقات دو و میدانی دانشجویان کشور در دوی ۲۰۰ متر نایب قهرمان شده بودم و در ماده ۱۰۰×۴ متر نیز عنوان نخست را بدست آوردم. وطی این سالها در مسابقات زیادی در سطح استان و کشور به عناوین مختلفی دست یافتم که تمامی این رتبه ها ثمره تلاشهای شخص خودم بود و در این راه هیچ مربی نداشتم.

 

دلیل توجه به ورزش دو و میدانی دانش آموزان

زمانی را به خاطر می آورم که تنها و بدون پشتوانه و حتی راهنما نداشتم چه برسد به مربی، اما با این حال برای دستیابی به باورهایم می جنگیدم و ممارست داشتم. برای همین بود که وقتی دانش آموزان علاقه مند به ورزش دو و میدانی را دیدم که با جدیت تلاش می کنند از آنها حمایت کردم و به عنوان مربی تیم، آنچه طی این سالها آموخته بودم را به آنها آموزش دادم و بین ما اعتمادی عمیق شکل گرفت که سبب شد دانش آموزان این رشته را به صورت حرفه ای ادامه دهند و عناوین متعددی را در کشور و آسیا بدست آورند.

 

یک اتفاق یک پیروزی

دو هفته مانده بود به مسابقات کشوری در تهران که یکی از شاگردانم در حادثه رانندگی دست آسیب جدی دید و ما نا امید از این ماجرا و اصرار های زیادی که خودش داشت به مسابقات اعزام شدیم و با رضایت شخصی بعلت مصدومیت در مسابقات شرکت کرد و با پیشی گرفتن از تمامی حریفان عنوان طلای کشور را به خود اختصاص داد که این هم برای ما و هم برای کسانی که شاهد ماجرا بودند یک اتفاق خیره کننده بود و پس از آن در مسابقات بین المللی آسیایی با پشت سرگذاشتن حریفانی از ارمنستان و بحرین در ماده ۶۰ متر به نشان برنز دست یافت.

 

نحوه تمرین و آمادگی برای مسابقات

طی این سالها به علت نبود امکانات زیرساختی ورزشی مانند پیست تارتان به همراه شاگردانم در دشت های هموار اطراف شهر رودان تمرین می کردیم و هفته ای ۲ بار با هزینه شخصی به مرکز استان می رفتیم و در پیست ورزشگاه خلیج فارس تمرینات را ادامه می دادیم، اما اکنون ۶ ماه است پیست تارتان ورزشگاه رودان افتتاح شده و قطعا نوید خبرهای خوبی در عرصه ورزش دو ومیدانی است.

 

بخشی از فعالیت ها

در سالهای ۹۳ و ۹۴ در دوره مربیگری بین المللی در تهران شرکت کردم، کلاس های بدن سازی آکادمی ملی المپیک را گذراندم و از سال ۹۷ مدرسه دو و میدانی تکنیک بهشت جنوب را راه اندازی و روزانه ۲ ساعت با ۴۰ شاگردم که در دوره های مختلف سنی هستند تمرین دارم که با توجه به علاقه ای که به این ورزش دارند و توسعه زیرساخت های ورزشی آینده درخشانی را برایشان متصور هستم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها