معاونان وزیر امور خارجه عربستان و آمریکا، در مورد تقویت روابط دو کشور گفتگو کردند


نویسنده: عدنان نگاری

ولید الخریجی معاون وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه در ریاض با دانیل بنعیم معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور شبه جزیره عربستان دیدار کرد.
خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که دو طرف در مورد تقویت روابط عربستان و آمریکا و راه‌های تقویت همکاری‌ها گفتگو کردند.همچنین برجسته ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و همچنین تلاش‌های انجام شده در این زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در ادامه ولید الخریجی معاون وزیر امور خارجه عربستان در ریاض با دیگو مارتینز بیلیو وزیر خارجه اسپانیا در امور خارجی و جهانی دیدار کرد.دو طرف در مورد روابط دو کشور و راه‌های تقویت آن به گفت و گو پرداختند.
وزارت امور خارجه نیز در فضای مجازی خود اعلام کرد:« آن‌ها همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه دوجانبه صحبت کردند.»
خورخه هویا سیرا سفیر اسپانیا در پادشاهی سعودی نیز در این نشست حضور داشت. الخریجی در یک نشست جداگانه با موسی فکی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا دیدار کرد. این مقامات درباره مسائل مربوط به قاره آفریقا به بحث و گفتمان پرداختند.در ادامه این دیدارها در روز شنبه نیز ولید الخریجی در فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض از محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین و هیئت همراهش استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، عباس در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد برای ارتقای همکاری جهانی، رشد و انرژی برای توسعه شرکت خواهد کرد.
نایف بن بندر السدیری، سفیر عربستان در اردن و سفیر غیر مقیم در فلسطین و باسم آل آقا، سفیر فلسطین در پادشاهی سعودی نیز در این نشست حضور داشتند.وی همچنین در روز دوشنبه با علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان به بحث و گفتگو پرداخت و در این نشست  هر دو طرف در باب تقویت روابط دو جانبه‌ی هر دو کشور و مسائل مربوط به منطقه و تنش‌ها به هم‌اندیشی پرداختند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها