معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

تزریق واکسن HPV برای تمام مردم نیاز نیست



معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در رابطه با لزوم تزریق واکسن HPV باید مطالعه صورت بگیرد و طبق آمار و ارقام واکسن وارد شود.

به گزارش صبح ساحل، «حسین فرشیدی»، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در رابطه با این موضوع که آیا اضافه کردن واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون کشور لازم است یا خیر، گفت:  کمیته کشوری واکسیناسیون که افراد بسیار بزرگی و اساتید دانشگاه در این کمیته هستند؛ درباره برنامه واکسیناسیون تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: این کمیته از ده سال پیش می‌گفت که واکسن پنوموکوک مهم است و در این رابطه هرسال نامه می‌داد. اما در رابطه با واکسن HPV یک نامه هم ارائه نشده است. البته این موضوع بیانگر این نیست که به فکر نیستند، بلکه آن‌ها هم برای خودشان دیتا می‌خواهند.

معاون بهداشت اضافه کرد: در رابطه با لزوم تزریق واکسن HPV باید مطالعه آماری صورت بگیرد و بگوید طبق این آمار و ارقام واکسن وارد کنید. طبق اطلاعاتی که به من داده شده قاطعانه می‌گویم که هنوز واکسن HPV برای عموم لازم نیست. با این حال این واکسن در کشور وجود دارد و مردم امکان تزریق آن را دارند.

وی ادامه ادا: در حال حاضر آمار  نشان نمی‌دهد که تزریق این واکسن برای عموم از نظر اقتصادی یا بیماری به صرفه باشد.


فرشیدی  گفت: ما نمی‌خواهیم غیرعلمی صحبت کنیم. آن دسته  که می‌گویند تزریق این واکسن لازم است، مطالعه‌ای را که می‌گوید این واکسن از چه چیزی و با چه آمار و ارقامی قرار است جلوگیری کند را بیاورند و در آن زمان من خواهم بود.

وی افزود: این کمیته از 10 سال پیش می‌گفت که واکسن پنوموکوک مهم است و در این رابطه هرسال نامه می‌داد. اما در رابطه با واکسن HPV یک نامه هم ارائه نشده است. البته این موضوع بیانگر این نیست که به فکر نیستند، بلکه آن‌ها هم برای خودشان دیتا می‌خواهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها