عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را کاهش داد



عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب برای تحویل به خریداران آسیایی را کاهش داد.

      

به گزارش صبح ساحل ه نقل از رویترز، قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به بازار آسیا برای تحویل در ماه ژوئیه 50 سنت در هر بشکه نسبت به ماه ژوئن کاهش یافته و 2 دلار و 40 سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی به فروش می‌رسد.

قیمت فروش سایر درجات نفتی عربستان به خریداران آسیایی هم بین 40 تا 60 سنت در هر بشکه پایین آمده است. در این بین، شرکت آرامکوی عربستان قیمت فروش نفت خام به اروپا را افزایش داده است. قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به شمال غرب اروپا در ماه ژوئیه 3 دلار و 10 سنت بالاتر از شاخص نفت برنت خواهد بود، یعنی یک دلار در هر بشکه گران‌تر از ماه ژوئن.

قیمت فروش نفت سبک‌ عرب به آمریکا در همان سطح 4 دلار و 75 سنت بالاتر از شاخص نفت خام ترش آرگوس باقی مانده است. قیمت فروش سایر درجات نفتی عربستان به آمریکا هم تغییری نداشته است.

این کاهش قیمت نشان می‌دهد عربستان علی رغم کاهش جهانی قیمت نفت به دنبال برگزاری اجلاس اوپک پلاس، به جای قیمت بر سهم بازار تمرکز کرده است.

اوپک پلاس با اعلام اینکه کاهش تولید داوطلبانه برخی از اعضا به تدریج برداشته خواهد شد، بازار را شگفت زده کرد. البته عربستان قصد دارد کاهش تولید خود را در سال آینده میلادی هم ادامه دهد.

آرامکو طی چند ماه گذشته قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا را افزایش داده که حاکی از سلامت تقاضا علیرغم قیمت‌های بالاتر است. این اقدام قیمت‌های جهانی را بالا برده است. اما حالا خبر کاهش قیمت نفت عربستان برای خریداران آسیایی که حجم عمده‌ای از مشتریان آن را تشکیل می‌دهد می‌تواند تاثیر معکوسی بر شاخص‌های نفتی دنیا بگذارد. آسیا 82 درصد از صادرات نفت عربستان را به خود اختصاص می‌دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها