پاسخ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به گزارش صبح‌ساحل؛

تصویب اعتبار برای بهسازی پل «دژگان»


نویسنده: عبداسلام جمالی

نماینده مردم شهرستان های غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش گروه رسانه‌ای صبح ساحل با عنوان «اعتراض گسترده مردم و مسئولان به پل نیمه‌تمام آب‌نمای کنخ» که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت گفت: اگر چه انجام کارهای عمرانی در حیطه وظایف دولت است اما وظایف ما بعنوان نمایندگان مردم هم ایجاب می‌کند که مشکلات مردم را از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی پیگیری کنیم.
  
احمد جباری در پاسخ به خبرنگار صبح‌ساحل ادامه داد: پل کنخ در جریان بارندگی و طغیان رودخانه در سال ۹۷ تخریب شد و با پیگیری‌های متعدد عملیات اجرایی این پل مجددا شروع شد و شمع و پایه ها احداث شده ولی تکمیل این پروژه به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.جباری تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه سال گذشته از وزیر راه و شهرسازی در کمیسون عمران سئوال کرده و تذکر دادم.
این پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور اجرا شده ولی چون قبلا این پل به بهره‌برداری رسیده و زیر ترافیک بوده نگهداری آن طبق قانون با سازمان راهداری و حمل و نقل کشور می‌باشد.
جباری افزود: بنابراین طی نامه ای از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردم که این پروژه از ید شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور خارج و به سازمان راهداری و حمل و نقل کشور تحویل داده شود تا این سازمان نسبت به تکمیل این پروژه اقدام نماید.
جباری خاطر نشان ساخت: هنگام بارندگی جاده‌ی دژگان برای خودروها در نظر گرفته شده ولی بدلیل وارد آمدن آسیب جدی به پل در جریان زلزله ۱۴۰۱، ماشین های سنگین نمی توانند از این مسیر تردد نمایند و بالاجبار باید تا فروکش کردن آب منتظر بمانند که این معطلی حتی چند روزه خسارت‌های زیادی به صاحبان بار و مالکین این خودروها و سیستم حمل‌ و نقل کشور وارد می کند. برای بهسازی پل مسیر دژگان اعتبار تصویب شده و بعد از برگزاری مناقصه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.جباری تاکید کرد که اداره کل راه و شهرسازی و راهداری هرمزگان هم باید پیگیری‌های لازم را برای تکمیل این پروژه مهم انجام دهد و بنده هم با استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس برای به سرانجام رسیدن این پروژه تلاش خواهم کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها