جزئیات بهای نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا



بهای نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا تغییر چندانی نداشت اما در بحبوحه سیگنال‌های بهبود تقاضا و کاهش ذخایر نفت و سوخت در آمریکا، به سوی ثبت دومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود.

                                                                                                    

به گزارش صبح ساحل، بهای معاملات نفت برنت برای ماه اوت با ۱۵ سنت کاهش، به ۸۵ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۰.۸ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت، با ۱۴ سنت کاهش، ۸۱ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه بود. قرارداد ژوئیه که روز پنج شنبه منقضی شد، با ۰.۷ درصد افزایش، ۸۲ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه معامله شد.

                                                  

قیمت نفت از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون، حدود ۵ درصد افزایش یافته و به بالاترین حد چند هفته اخیر صعود کرده است.

تحلیلگران مؤسسه مالی سیتی در یادداشتی نوشتند: افزایش تقاضای فصلی همان طور که در آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا منعکس شده است، تجدید درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب الله و فصل توفان، می‌تواند روند رشد قیمت نفت در طول تابستان را حفظ کند.

آمار رسمی آمریکا که روز پنج شنبه منتشر شد نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن، به میزان ۲.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۵۷.۱ میلیون بشکه رسیده است که بالاتر از برآورد تحلیلگران از کاهش ذخایر به میزان ۲.۲ میلیون بشکه بود. ذخایر بنزین به میزان ۲.۳ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۲۳۱.۲ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران، رشد این ذخایر به میزان ۶۰۰ هزار بشکه را پیش بینی می‌کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها