کاهش قیمت سکه؛ افزایش قیمت طلا!



رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به نوسانات در بازار سکه و طلا در هفته اخیر و حاکم بودن آرامش بر بازار داخل، گفت: علیرغم افزایش ۳۱ دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی، سکه نوسان جزئی افزایش قیمت داشت و حتی قطعات کوچک‌تر سکه با کاهش قیمت همراه شدند؛ اما طلا با توجه به صعود قیمت‌های جهانی مسیری متفاوت از قطعات کوچک سکه داشت و با افزایش قیمت روبرو شد.

   

به گزارش صبح ساحل، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در مجموع بازار روندی آرام و به‌دور از نوسان خاصی بود. هرچند طی روزهایی شاهد نوسانات افزایشی و روزهایی کاهش بودیم اما در مجموع، بازار طی هفته‌ اخیر، آرام و به دور از التهاب بود. اما همچنان رکود و کاهش تقاضا در بازار حاکم است؛ به گونه‌ای که این رکود، فعالیت اقتصادی صنف طلا و جواهر را در معرض خطری جدی قرار داده است.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: علیرغم آرامش در بازار داخل بازارهای جهانی آرام نبود و نوسان قابل توجهی را در بازار جهانی طلا شاهد بودیم؛ به گونه‌ای که در طول هفته نوسان هشت الی ۱۵ دلاری دیده شد اما در مجموع در پایان هفته با نوسانی قابل توجه، قیمت هر اونس طلا به نسبت ابتدای هفته‌ ۳۱ دلا افزایش را رقم زد. در حال حاضر آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۳۶۳ دلار است.

      

سکه ۵۰ هزار تومان بالا رفت اما ۳۵۰ هزار تومان از حباب آن تخلیه شد

وی در رابطه با آخرین قیمت معاملاتی سکه و طلا در بازار و تغییرات قیمتی آن نسبت به ابتدای هفته، اظهار کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴۰ میلیون تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به ابتدای هفته را تجربه کرد و به ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. نیم سکه و ربع سکه نیز هریک کاهش ۱۵۰ هزار تومانی را در یک هفته اخیر تجربه کردند و در پایان هفته به ترتیب ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (ربع سکه) تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی هم بدون تغییر، شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان از کاهش حباب سکه علیرغم افزایش جزئی آن در این هفته خبر داد و گفت: هرچند که سکه کمی افزایش قیمت را نسبت به ابتدای هفته تجربه کرده اما حباب آن نسبت به ابتدای هفته ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. در حال حاضر از قیمت هر قطعه سکه، هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آن حباب است.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها