انهدام باند سارقان محموله‌های صادراتی در هرمزگان



فرمانده انتظامي استان هرمزگان از شناسايي و انهدام يک باند سارقان محموله هاي صادراتي از يک شرکت در استان خبرداد.

 


به گزارش صبح ساحل، سردار "علي اکبر جاويدان" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي مراجعه و اعلام شکايت نماينده حقوقي يک شرکت صادراتي مبني از سرقت محموله هاي صادراتي توسط چند راننده کاميون و تخليه آنها در انبارهاي نامعلوم، پيگيري موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وي افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با تشکيل تيمي مجرب به محل اعزام که پس از بررسي هاي ميداني و اسنادي صورت گرفته اي مشخص شد چند راننده کاميون هاي کشنده تريلي با انعقاد قراردادي محموله هاي صادراتي از شرکت فولاد هرمزگان واقع در بندرعباس بارگيري و به کشتي مربوطه واقع در اسکله شهيد رجايي تحويل داده اند که در حين بارگيري و تخليه مقدار بيش از هفتاد و پنج تن از اسلب هاي صادراتي که بارگيري شده اند تحويل کشتي نشده است.
اين مقام ارشد انتظامي استان اظهار داشت: با بررسي هاي تخصصي و تکميلي انجام شده مشخص شد دو نفر از رانندگان کاميون ها ضمن بارگيري محموله با جعل و تغيير در رسيد هاي تحويل بار اقدام به سرقت محموله ها و تخليه آنها در مکان نامعلوم کرده اند که بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي هر دو کاميون شناسايي وتوقيف و متهمان شناسايي و دستگير شدند.
سردار جاويدان خاطر نشان کرد: متهمان دستگير شده در بازجويي بعمل آمده پس از مواجه شدن با دلائل و مدارک موجود صراحتا به سرقت اسلب هاي فولاد و تخليه آنها در يک چهار ديواري در محدوده اسکله اعتراف کردند که اکيپي از ماموران به محل اعلامي اعزام که در بررسي هاي ميداني صورت گرفته مشخص شد محموله هاي تخليه شده مجددا بارگيري و از انبار خارج شده اند.
فرمانده انتظامي استان هرمزگان افزود: با اقدامات فني و اطلاعاتي و بهره گيري از شيوه هاي پليسي مشخص شد تعداد 6 دستگاه کاميون تريلر به شماره هاي معلوم پس از بارگيري و سرقت محموله هاي فولاد، به خارج از استان انتقال و محموله هاي مسروقه را در يک شرکت ذوب فلزات واقع در استان قم تخليه کرده اند که با هماهنگي قضايي دستور استرداد کليه محموله هاي سرقتي تخليه شده به شرکت فولاد صادر و عينا جهت انجام فرايند صادرات به شرکت فولاد هرمزگان تحويل گرديد.
وي در پايان ارزش مالي محموله هاي سرقت شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان مربوطه 30 ميليارد ريال عنوان کرده و بيان داشت: متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده به دستگاه قضايي معرفي و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها