سومین مناظره نامزدها با موضوع فرهنگ دقایقی پیش آغاز شد



سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» در محل مناظرات در رسانه ملی آغاز شد.

  

به گزارش صبح ساحل، طبق جدول تنظیم شده توسط صداوسیما، قرار است دو مناظره انتخاباتی باقی مانده بین ۶ کاندیدا در تاریخ‌های دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر برگزار شود.

سومین مناظره انتخاباتی، با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» خواهد بود.

مهدی خسروی گوینده خبر، مجری مناظره‌ها است.

زمان مناظره‌ها چهار ساعت خواهد بود.

به غیر از مناظره آخر که سه‌شنبه ۵ تیر و مصادف با روز عید سعید غدیر است و ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود، مناظره‌ی دیگر از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

۲۰:۲۴ پورمحمدی: کعبه زنان ما و سبک زندگی زنان ما را را هالیوود تعیین می‌کند

پورمحمدی گفت: امام خمینی صفحه جدیدی را در تاریخ ایران به حضور زنان رقم زد. امام زنان را در همه عرصه‌های اجتماعی به‌صورت فعال وارد کرد. امام انقلاب و جنگ را با زنان سامان داد و پیروز کرد.
وی افزود: سه نگاه در رابطه با زنان مطرح است:

۱. حضور ابرازی برای بی‌بندوباری که زنان ایرانی ما این نگاه را نمی‌پسندند.
۲. حضور حداقلی و با اضطرار زنان که هر وقت فرصت شود زنان را باید حذف کنند.
۳. نگاه امام خمینی که نگاه واقعی و جدی و تأثیر گذار و باوقار و تأثیرگذار زنان در اجتماع و سبک زندگی تراز اسلام و نظام اسلامی.

وی گفت: در جمهوری اسلامی زنان پیشرفت زیادی داشتند اما به جایگاه واقعی خود نرسیدند. مثلاً مجلس شورای اسلامی می‌خواهد برای همه جامعه ما تصمیم بگیرد. نصف جامعه ما زنان هستند. سهم زنان در مجلس چقدر است؟ این همه زن متخصص صاحب نظر فعال مبتکر داریم و نمی‌توانند خودشان برای خود تصمیم بگیرند و این نشان می‌دهد که هنوز به زنان اعتماد نداریم و باور نکردیم و توقع داریم آنها ما را باور داشته باشند و سبک زندگی که ما به مصلحت میدانیم آنها بپذیرند و به حوزه‌های دیگر سوق پیدا نکنند؟
این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کعبه زنان ما و سبک زندگی زنان ما را را هالیوود تعیین می‌کند. برنامه‌ای برای زنان نداریم. فرهنگ صحیح، زبان عقلانیت، زبان عاطفه و لطافت و رضایت و انتخاب است. اما عده‌ای جای زبان اعتماد و رضایت را با زبان تهدید و باتوم اشتباه گرفتند. اگر زبان فرهنگ خودش را با زبان باتوم عوض کند جوابش فحش و ناسزا و درشت‌گویی است. پیامبر فرمود زن لطیف است. نمی‌شود با خشونت و تحمیل با او رفتار کرد. همانطور که شهید سلیمانی گفت دختران و پسران فرزندان ما هستند. من پورمحمدی ناچار بودم در سخت‌ترین مسئولیت‌ها اشدا علی الکفار باشم، بر جوانان و دخترانمان رحماء و ذلیل و خاکسار باشیم. همانطور که شهید رئیسی رفتار کرد.

۲۰:۰۱ آغاز سومین مناظره

سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم از دقایقی پیش با اجرای سرود ملی کشورمان و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با موضوع فرهنگی در استودیوی محل مناظره‌ها آغاز شد.

قالیباف، زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی، پورمحمدی، جلیلی و پزشکیان به ترتیب برای شرکت در مناظره سوم وارد استودیو ۱۱ سیما شدند.

مهدی خسروی مجری برنامه مناظره ابتدا بیان کرد: مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما بار دیگر اعلام کرد که فقط و فقط صحت نظرسنجی‌هایی را تأیید می‌کند که این مرکز رسماً در رسانه ملی اعلام و منتشر کرده باشد. در روزهای گذشته در فضای مجازی نظرسنجی‌های جعلی به صداوسیما نسبت داده شده که بر اساس آن‌ها جایگاه‌ها و درصدهایی به نامزدهای ریاست جمهوری نسبت داده شده است. مرکز تحقیقات صداوسیما پیگیری‌های حقوقی نسبت به عاملان این موارد جعلی را برای خود محفوظ می‌دارد.
وی همچنین بیان کرد: اعضای کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در استودیوی مجاور حضور دارند و تا انتهای برنامه مناظره را همراهی می‌کنند و در جایی که نیاز باشد، مجری می‌تواند در جریان مناظره مداخله کند.

خسروی همچنین از نامزدها درخواست کرد که زبان فارسی را پاس بدارند.

در بخش اول مناظره سبک زندگی، تحکیم بنیاد خانواده افزایش نرخ موالید و کاهش آسیب‌های اجتماعی برخی از سرفصل‌هایی است که برای ارتقا هویت ملی با طرح پرسش‌هایی هدف گذاری شده است. و پرسش‌های مردم و کارشناسان که از پیش ضبط شده بود، پخش شد.

در بخش اول مناظره نامزدها به این پرسش پاسخ می‌دهند که برنامه شما برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه سبک زندگی و تقویت سرمایه اجتماعی مانند خانواده افزایش نرخ ازدواج و جمعیت چیست؟

مردم پرسیدند: از رئیس جمهور آینده این سوال را دارم که من که فرزند کوچک دارم و شاغل هستم برای مهدهای ارزان قیمت و مناسب چه برنامه‌ای دارد؟

برای آینده و ازدواج جوانان رئیس جمهور چه برنامه‌ای دارد؟ حتی جوانانی که وضع مالی خوبی دارند تمایلی برای ازدواج ندارند؟

ما به این وضعیت اعتراض داریم باید چگونه اعتراض خود را نشان دهیم که جزو اغتشاش محسوب نشویم و حقمان را دریافت کنیم؟

لیلا مجدانی کارآفرین و جامعه‌شناسی زنان، پرسید: مظاهر آسیب‌های سبک زندگی در جامعه امروز را چه مواردی می‌بینند؟ و آیا راهکارهایی برای آسیب‌ها در برنامه‌های خود دیده‌اند؟

فتح اللهی مدیر کانون جوانی جمعیت نیز پرسید: حل مسئله آمار بالای سقط جنین در کشور را از راهکارهای حل شکل جمعیت در کشور می‌دانیم و برای حل آن راهکار در نظر دارید؟

فاطمه رحمانی فعال حوزه زنان گفت: برای مقابله با پدیده بی‌حجابی غیر از رویکرد و راهکار فرهنگی چه راهکار دیگری مد نظر شما هست؟

۱۹:۴۸ نماز جماعت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم پس از ورود به سازمان صداوسیما و پیش از ورود به محل برگزاری مناظره نماز خود را جماعت اقامه کردند.

سومین مناظره نامزدها تا دقایقی دیگر با محوریت فرهنگ آغاز می‌شود

مطابق با قرعه کشی که از قبل با حضور نماینده نامزدها در صداوسیما صورت گرفته، شماره صندلی نامزدها در مناظره سوم به این ترتیب است:
شماره یک: مصطفی پورمحمدی
شماره دو: محمدباقر قالیباف
شماره سه: مسعود پزشکیان
شماره چهار: جلیلی
شماره پنج: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
شماره شش: زاکانی

این مناظره نیز از شبکه یک سیما پخش می‌شود و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره را پخش می‌کنند؛ مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما برای ناشنوایان نیز روی آنتن می‌رود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها