دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در عربستان برگزار می‌شود



شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام کرد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران با عربستان انجام شده و این انتخابات جمعه ۱۵ تیرماه در شماری از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در دو شهر مکه و مدینه برگزار خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، در این شورا که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه ـ برگزار شد، یادآوری شد که در روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حدود ۲۰ هزار زائر در مکه و ۱۱ هزار نفر در مدینه حضور دارند و برای اخذ رأی از حجاج در دو شهر مکه و مدینه، صندوق‌های ثابت و سیار پیش‌بینی شده  و این موارد به عربستان هم اطلاع داده شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین بر لزوم تعامل و همکاری همه واحدها و دست‌اندرکاران ذی‌ربط برای رأی‌گیری از حجاج از جمله زائرین کاروان‌های خروجی به سمت مدینه و جده تاکید کرد.

در ادامه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج، غلامرضا رضایی ـ معاون سازمان حج و زیارت نیز با طرح این احتمال که تاریخ بازگشت زائران ایرانی با جابه‌جایی‌هایی مواجه شود و پرونده حج زودتر از زمان اعلام شده، بسته شود و از معاون حج و زیارت خواست در هماهنگی با مسئولان هواپیمایی این موضوع را پیگیری کند و اطلاع‌رسانی لازم به کاروان‌ها صورت گیرد.

این سازمان پیش‌تر اعلام کرده بود بازگشت زائران ایرانی از حج تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ طول خواهد کشید.

به گفته معاون حج وعمره سازمان حج و زیارت، درحال حاضر در شهرهای مدینه و مکه به ترتیب ۹۸۸۳ و ۳۶۹۷۳ زائر ایرانی حضور دارند و حدود ۴۵ درصد زائران تاکنون از دو فرودگاه جده و مدینه به ایران بازگشته‌اند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت در حج امسال نزدیک به ۸۷ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی حضور داشتند.

در ادامه این نشست، نماینده هیأت پزشکی حج و زیارت گزارشی از وضعیت سلامت زائران ایرانی در عربستان ارائه کرد و با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۳  زائر در بیمارستان‌های عربستان بستری و تحت درمان هستند، گفت: تاکنون ۸۶ بیمار و همراه با هماهنگی هواپیمایی ایران از طریق پروازهای فرودگاه جده به کشور منتقل شده‌اند.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها