معاون وزیر کار خبر داد

جذب ۴۱ هزار نفر از طریق سامانه جست‌وجوی شغل



معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۱۷۷ هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان و کاریابی‌ها در سامانه جست و جوی شغل خبر داد و گفت: تاکنون ۴۱ هزار نفر از طریق این سامانه به کارگماری شده‌اند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، محمود کریمی بیرانوند بر نظارت سختگیرانه دولت سیزدهم بر موضوع اشتغال تاکید کرد و گفت: در دولت سیزدهم توجه به مقوله اشتغال با دقت تمام و به طور سختگیرانه انجام شد و آمارهایی که مطابق با وضعیت بنگاه‌ها نبود به ثبت نرسید.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل گفت: این سامانه با هدف نظارت بر عملکرد کاریابی‌ها، ایجاد شفافیت در بازار کار، عدم مراجعه حضوری، کم کردن هزینه جست و جوی شغل و تسریع در نقل و انتقال نیروی کار ایجاد شده و بستری برای ارتباط بین کارفرما و کارجو به شمار می‌رود.

معاون اشتغال وزارت کار درباره آخرین جزئیات ثبت درخواست شغلی و به کارگماری در سامانه جست و جوی شغل تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۸۱ هزار نیروی کار به این سامانه مراجعه کرده و ۳۵ هزار کارفرما درخواست تامین نیروی کار را خود را در سامانه به ثبت رساندند. ۱۷۷ هزار فرصت شغلی نیز توسط کارفرمایان و کاریابی‌ها در سامانه ثبت شده و ۱۵۰ هزار نفر به کار معرفی شدند که در مرحله چانه زنی و مذاکره برای شغل هستند.

کریمی بیرانوند از به کارگماری بیش از ۴۱ هزار نفر از طریق سامانه جست و جوی شغل خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۰۰۰ کاریابی در سراسر کشور به این سامانه متصل هستند و همه کاریابی‌های مجازی و فیزیکی و برخط می‌توانند از سامانه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه کمبود نیروی کار در بسیاری از نقاط از جمله شهرک‌های صنعتی دیده می‌شود، راه‌اندازی سامانه جست و جوی شغل کمک بزرگی به تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی می‌کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار میانگین هزینه ایجاد شغل در کشور را بین ۲۵۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ سهم بخش‌های عمده اقتصادی از اشتغال ایجادی در حوزه خدمات ۵۴.۹ درصد، صنعت ۳۴.۹ درصد و کشاورزی ۵.۶ درصد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها