استقبال عربستان از توافقات صورت گرفته میان یمنی‌ها



عربستان سعودی امروز (چهارشنبه) از توافق صورت گرفته میان دولت نجات ملی یمن و دولت دست‌نشانده ریاض مستقر در عدن استقبال کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که از بیانیه «هانس گراندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن مبنی بر دستیابی دولت نجات ملی یمن و دولت دست نشانده ریاض در عدن استقبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: عربستان امیدوار است که این اتفاق منجر به نشستن طرف‌های یمنی بر سر میز مذاکرات و گفت‌وگو شود.

این بیانیه پس از آن صادر شد که دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با انتشار اطلاعیه‌ای از توافق میان دولت نجات ملی یمن و دولت دست‌نشانده عربستان در ریاض درباره اتخاذ برخی تدابیر مرتبط با سیستم بانکی و خطوط هوایی خبر داد.

براساس توافق صورت گرفته، سه پرواز هفتگی میان صنعا و اردن برقرار خواهد شد. همچنین طرف‌ها درباره آغاز سفرهای هوایی از صنعا به هند و قاهره نیز به توافق دست یافته‌اند.

از سوی دیگر ۲ طرف برخی از تدابیر تصمیمات پیشین درباره بانک‌های یمنی را لغو کرده‌اند.

این توافق همچنین برگزاری نشست‌هایی برای بررسی تمام مسائل اقتصادی و انسانی بر اساس یک نقشه راه ویژه را نیز در برمی‌گیرد.

 

ائتلافی از چند کشور عربی با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی سال ۱۳۹۴ حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند. این کشورها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها، مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اسفند گذشته در دیدار با مدیر دفتر فرستاده سازمان ملل متحد در صنعا از آمادگی صنعا برای تبادل اسرا و انجام توافقات صورت گرفته خبر داده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها