پسران هندبال ایران در آسیا پنجم شدند



تیم ملی هندبال پسران با برتری برابر کویت در رده پنجم مسابقات قهرمانی جوانان آسیا قرار گرفتند. 

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، تیم ملی هندبال پسران ایران در آخرین دیدارشان از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا برای کسب رتبه پنجمی به مصاف کویت رفتند. آنها در این دیدار با نتیجه ۲۸ بر ۲۹ برابر کویت پیروز شدند و در رده پنجم قرار گرفتند. 

ملی‌پوشان هندبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه B با کویت و چین همگروه بودند که برابر هر دو تیم به پیروزی رسیدند. آنها در مرحله اصلی در گروه دوم با تیم‌های عمان، عربستان و ژاپن همگروه شدند که برابر عمان پیروز و مقابل عربستان و ژاپن شکست خوردند و نیمه‌نهایی مسابقات و مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۵ لهستان را از دست دادند. در نهایت تیم ملی ایران با پیروزی برابر کویت در رده پنجم قرار گرفت.

نتایج تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا:

ایران ۳۰ - ۲۶ چین

ایران ۲۵ - ۲۳ کویت

ایران ۳۲ - ۱۹ عمان

ایران ۲۵ - ۲۶ عربستان

ایران ۲۹ - ۳۱ ژاپن

ایران ۲۹ - کویت ۲۸

در پایان این مسابقات تیم‌های ژاپن و کره به فینال رسیدند که فردا پنج شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ برای مدال طلا رقابت خواهند کرد. همچنین تیم‌های عربستان و بحرین نیز از ساعت ۱۶:۳۰ برای کسب مدال برنز رقابت خواهند کرد. 

*رتبه‌بندی تیم‌ها در پایان مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا: 

۱ و ۲ - ژاپن یا کره

۳ و ۴- عربستان یا بحرین 

۵- ایران

۶- کویت 

۷- اردن

۸- عمان

۹- چین

۱۰- چین‌تایپه

۱۱- قطر

۱۲- هند

۱۳- هنگ کنگ

امیرعباس زارعی، ماهان دولتخواه، رضا کثیری، امیرحسین مسعودنیا، عباس باج، روح‌الله عادلخانی، حسین حیدریان، صابر حیدری، هادی خواجه‌سلیمی، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، امیرمحمد پورقاسمی، امیر رشیدآبادی، حامد شمس، سیدمهرشاد دانشی، احمدرضا آرام، علی امیریوسفی، مهران اکبری، امید عنایتی‌جو و ابوالفضل مجیدی‌نژاد ۲۰ بازیکن تیم ملی هندبال جوانان ایران در این مسابقات‌اند.

کوروش غفاری به عنوان سرپرست، شریف مومن حجازی به عنوان سرمربی، حمید ربانی‌کیا به عنوان مربی، محمد مصطفی ابراهیم عبدالله به عنوان مربی دروازه‌بانان، محمد جمالی به عنوان بدنساز، مهدی کیانی به عنوان آنالیزور و رضا سرسنگی به عنوان ماسور کادر فنی تیم ملی هندبال جوانان ایران را تشکیل می‌دهند.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا از ۲۴ تیر تا ۴ مرداد به میزبانی اردن برگزار می‌شود. در این مسابقات چهار سهمیه جهانی به تیم‌های ژاپن، کره، عربستان و بحرین تعلق گرفت. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها