شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۹۳۹ نفر رسید



وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش تعداد شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۹۳۹ نفر خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز شنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۴۸ ساعت گذشته مرتکب ۴ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۶۱ نفر شهید و ۱۶۲ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی (در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۳۹ نفر و شمار مجروحان به ۹۴هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

پیش از این منابع خبری گزارش دادند، در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به اردوگاه های النصیرات و البریج در مرکز نوار غزه از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، ۲۲ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

در منطقه میراج واقع در شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه تعدادی از فلسطینی ها را هدف قرار داد که در نتیجه آن، یک نفر شهید و یک نفر دیگر به شدت مجروح شد.

رژیم اشغالگر صهیونیستی منازلی در نزدیکی مسجد القسام در شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه را هم امروز شنبه بمباران کرد که در جریان آن دست کم ۳۳ شهروند فلسطینی مجروح شدند.

با گذشت ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها