ارسال پیام از واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگر در آینده نزدیک



شرکت «متا» به زودی به کاربران در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد از واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگر، پیام ارسال کنند.

  

به گزارش صبح ساحل، این تغییر که برای کاربران پیام‌رسان‌های شرکت «متا»  شامل واتس‌اپ و مسنجر در  اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت، گزینه‌های جدیدی را برای قرار دادن پیام‌های مسنجر و واتس‌اپ در یک صندوق ورودی با چت‌های شخص ثالث یا جدا نگه داشتن آنها معرفی می‌کند.

این شرکت همچنین در حال ساخت اعلان‌های جدید در مسنجر و واتس‌اپ است که به کاربران اطلاع می‌دهد چه زمانی می‌توانند به چت‌های برنامه‌های جدید پشتیبانی شده، وصل شوند. «متا» می‌گوید که «از ویژگی‌های ابتدایی» مورد نیاز برای تعامل پیام‌رسان‌ها با یکدیگر فراتر رفته است و ویژگی‌های پیام‌رسانی غنی مانند واکنش‌ها، پاسخ‌های مستقیم، نشانگرهای تایپ و تیک دریافت پیام را عرضه خواهد کرد.

همچنین در سال آینده، عرضه گزینه «ایجاد گروه با افراد دیگر در چت‌های شخص ثالث» را آغاز می‌کند. اما طرح «متا» برای تعامل پذیری متقابل، فراتر از ارسال پیام است و این شرکت می‌گوید که در سال ۲۰۲۷، از مکالمات ویدیویی و صوتی شخص ثالث پشتیبانی خواهد کرد.

«متا» مدتی است که سرگرم کار برای متصل کردن پیام‌رسان‌های شخص ثالث به واتس‌اپ و مسنجر برای کاربران اتحادیه اروپا است. این شرکت بر اساس قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، یک «دروازه‌بان دیجیتال» در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس، باید به الزامات سازگاری واتس‌اپ و مسنجر با برنامه‌های شخص ثالث، مانند آی مسیج، سیگنال، گوکل مسیج و تلگرام، عمل کند.

بر اساس گزارش وب سایت ورج، موانعی وجود دارد که این شرکت باید آنها را رفع کند، زیرا سایر شرکت‌های پیام‌رسان‌ که می‌خواهند با واتس‌اپ و مسنجر یکپارچه شوند، باید از همان «پروتکل سیگنال» برای خصوصی نگه داشتن پیام‌ها استفاده کنند. در نسخه‌ای از قراردادی که برنامه‌های شخص ثالث باید امضا کنند، متا می‌گوید «پروتکل سیگنال» را در صورت درخواست، در دسترس شرکا قرار می‌دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها