مدیر عامل شرکت مخابرات استان خبر داد :

بهره برداری از 127 پروژه مخابراتی هرمزگان درسال جاری



صبح ساحل، اقتصادی _  مدیر عامل شرکت مخابرات استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 127 پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است . وی اهم این پروژه ها را در زمینه توسعه سوئیچ و انتقال تلفنهای ثابت و همراه عنوان نمود . تبدیل فیبر نوری هوایی به خاکی ، خرید و راه اندازی سیستم های نرم افزاری ، ارائه سرویس های به روز توسط 134 دفتر ICT روستایی و توسعه شبکه انتقال دیتا از دیگر پروژه های مهم شرکت مخابرات در سالجاری است که مدیر عامل شرکت مخابرات هرمزگان به آنها اشاره کرد . وی از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی مخابرات در بندرعباس با دو رشته و 120 دانشجو و مرکز آموزش کیش به عنوان دیگر پروژه هایی نام برد که امسال در جهت توسعه منابع انسانی به بهره برداری رسیده است .

مهندس تراکمه با اشاره به خصوصی سازی در مخابرات به عنوان یکی از دستاوردهای دولت در عرصه مخابرات در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی ، تاکید کرد : ارتقای شاخص های مخابراتی در بخش های مختلف از جمله تلفن ثابت , همراه و دیتا و ... قابل مقایسه با قبل از خصوصی سازی نیست .

مدیر عامل شرکت مخابرات در پایان افزود : پس از خصوصی سازی مخابرات ، ((تغییر تکنولوژی ، مشتری داری و حرکت در جهت ارتقای کارایی سازمان ))و تبدیل شدن به شرکتی چابک ، به روز و خدمتگزار به عنوان اصول اساسی در مخابرات کشور و استان مطرح می باشد .

تحقق کامل مصوبات قبلی در حوزه مخابرات

مهندس تراکمه رئیس مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات هرمزگان همچنین با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد شرکت مخابرات در ایام دولت نهم و دهم و مصوبات مخابراتی سفرهای قبلی هیئت دولت به استان گفت: دولت نهم و دهم در شرایطی با شعار عدالت گستری،مهرورزی،خدمت رسانی پیشرفت و تعالی کشور کار خود را آغاز کرد،که در برخی حوزه ها،علاوه بر اجرای برنامه های توسعه نیازمند همسویی و هم آوایی با روند پیشرفت جهانی بود.مدیر عامل شرکت مخابرات در ادامه افزود:حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله بخش هایی است که در تحقق سند چشم انداز 20 ساله نقش محوری و کلیدی دارد. بنابراین در کنار توسعه ی داخلی ،نباید این مهم را از نظر دور داشت که موقعیت سوق الجیشی استان قابلیت تبدیل شدن به شاهراه ارتباطی کشور را دارد.

تراکمه ادامه داد: هنگام آغاز به کار دولت نهم استان دارای 249932 تلفن ثابت بود که این میزان تا شهریور ماه سال 1391 به 452000 مشترک رسیده است در بخش تلفن همراه نیز 89933 نفر مشترک داشتیم که این تعداد هم اکنون به 000/040/1 مشترک افزایش یافته است .رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان افزود: در خصوص موضوع مهم ICT روستایی و اینترنت که یکی به دلیل توجه خاص دولت به مناطق محروم و دیگری سرعت نفوذ و خبرساز بودن آن،در تحلیل عملکرد دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است این دو بخش نیز با رشد چشمگیری رو به رو بوده است. به گونه ای که در شهریورماه 84 همزمان با شروع به کار دولت نهم 1032 روستا دارای ارتباط بوده اند که هم اکنون این میزان به 1223 روستا رسیده است.همچنین تا شهریور سال 84 هیچ روستایی در استان از خدمات دفاتر ICT بهره مند نبود اما هم اکنون 340 روستای استان دارای ICT روستایی هستند که خدمات دولت الکترونیک و پیشخوان دولت را به روستاییان عزیز ارائه می نمایند.مهندس تراکمه در ادامه گفت : با تجهیز و ارائه زیر ساختهای شبکه اطلاع رسانی امکان استفاده از اینترنت و سرویس های متنوع آن برای 000/20 مشترک فراهم شده است . وی افزود در حال حاضر 155 سایت ، ارتباطات دیتا در استان را پشتیبانی می نمایند . وی خاطر نشان کرد: 11 بند از مصوبات دوره های قبلی سفر هیئت دولت به استان در حوزه مخابرات شامل 150 هزار شماره تلفن ثابت ، برقراری ارتباط تلفن خانگی 120 روستا،واگذاری 125 هزار شماره تلفن همراه اول،واگذاری 500 پورت دیتا، تجهیز 150 روستا به دفاتر ICTروستایی،پوشش کامل ارتباطی همراه در جاده های استان ،به روز رسانی واگذاری تلفن ثابت و اتصال کلیه شهرهای استان به فیبر نوری کشور بوده است که تمامی این تعهدات به یاری خداوند متعال و زحمات کارشناسان و متخصصان متعهد شرکت مخابرات بطور کامل محقق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها